Głównym celem zadania było ograniczenie peryferyjności zdegradowanej części wyspowej miasta Koła, ograniczenie obszaru zagrożonego trwałą marginalizacją oraz polepszenie dostępności komunikacyjnej do planowanych terenów inwestycyjnych przeznaczonych pod zabudowę wielorodzinną, jednorodzinną i usługową. Działania zmierzające do poprawy infrastruktury na tym terenie mogą znacznie poprawić jego atrakcyjność i skłonić potencjalnych inwestorów do inwestowania w tej części miasta. Budowa drogi umożliwia dostęp do głównego ciągu komunikacyjnego - drogi powiatowej nr 3470P, poprzez Stary Rynek, na którym zlokalizowany jest ratusz będący siedzibą Urzędu Miejskiego w Kole oraz budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Ułatwiono dostęp mieszkańców wschodniej części Starego Miasta do urzędu i do innych dzielnic miasta.
Podczas realizacji zadania, wykonano następujący zakres robót drogowych: roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i ziemne, wykonano krawężniki betonowych drogowe wyniesione, obniżone i wtopione o wymiarach 15x30 na długości 297,00 m na ławie z betonu C-12/15,wykonano oporniki betonowe drogowe o wymiarach 12x25 na długości 41,00 m na ławie z betonu C-12/15, wykonano obrzeża betonowe 8x30 na długości 91,00 m na ławie z betonu C-12/15, w zakresie nawierzchni jezdni: korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża, wykonano wzmocnienie podłoża - podbudowa stabilizowana cementem o Rm=5MPa na powierzchni 907,60 m2,wykonano podbudowę z betonu C-8/10 grubości 20 cm na powierzchni 666,92 m2, wykonano podbudowę z betonu C-8/10 grubości 10 cm na powierzchni 240,68 m2, wykonano warstwę ścieralną z kostki granitowej 15/17 ze spoinami wypełnionymi epoksydową, dwuskładnikową, bezrozpuszczalnikową fugą na podsypce z betonu cementowego C-25/30 o gr. 8 cm na powierzchni 883,60 m2, wykonano nawierzchnię przejścia dla pieszych z kostki betonowej szarej i białej gr. 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej (1:4) grubości po zagęszczeniu 3 cm na podbudowie z betonu cementowego C-25/30 gr. 14 cm na powierzchni 24,00 m2, wykonano nawierzchnię zjazdów na posesje, nawierzchnie chodników, zamontowano oznakowanie pionowe i poziome, ułożono rury grubościenne osłonowe na instalacjach. Wykonano roboty związane z instalacjami kanalizacji deszczowej.
Głównym celem zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi ul. W. Szymborskiej wraz z budową kanalizacji deszczowej i oświetleniem ulicznym" było stworzenie utwardzonego ciągu komunikacyjnego pomiędzy drogami powiatowymi tj. ul. 3 Maja nr 3552P oraz ul. J. Słowackiego nr 3478P. Realizacja tego zadania inwestycyjnego poprawiła znacznie dostępność komunikacyjną m.in. do instytucji publicznych takich jak: dom kultury , gabinety lekarskie oraz do części handlowej - parku handlowego, do którego obecny dojazd wyłącznie od ulicy J. Słowackiego często stanowi uciążliwość związaną z korkami ulicznymi. Połączenie z ul. 3 Maja stworzyło kolejny komfortowy dojazd do tej części miasta. Odciążona została również droga powiatowa, ul. Sienkiewicza nr 3470P przez którą odbywa się główny ruch w mieście. W znacznym stopniu poprawiło się bezpieczeństwo komunikacyjne w tym rejonie oraz poprzez tą inwestycję zmniejszona została peryferyjność tej dzielnicy miasta. Niezabudowane tereny inwestycyjne uzyskały dostęp bezpośredni do utwardzonej drogi, co spowoduje zapewne wzrost zainteresowania tymi terenami. Budowa kanalizacji deszczowej pozwoliła na zapewnienie właściwego odprowadzania wód opadowych a tym samym podniosła standardy infrastruktury technicznej tego terenu.