Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  25 Marca 2025 r. Imieniny: Ireneusza i Marioli

Program Regionalny Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Beneficjent - Lider: Gmina Miejska Turek;

Partnerzy: Gmina Miejska Koło, Gmina Turek, Gmina Koło, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec.

Tytuł Projektu: Wsparcie potencjału ZIT Kolsko-Tureckiego obszaru funkcjonalnego

Numer wniosku: FEWP.07.04-IZ.00-0001/24

Przedmiotem projektu jest wsparcie potencjału ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez realizację następujących zadań:

1. Podniesienie kompetencji osób zaangażowanych we wdrażanie Strategii ZIT OF Miast Koła i Turku - Szkolenie stacjonarne dla kadry zarządzającej oraz pracowników gmin.

2. Wyposażenie i bieżące funkcjonowanie biura ZIT OF Miast Koła i Turku (Gmina Miejska Turek), w tym:

  • Wynagrodzenia dla  Specjalistów ds. wdrażania Strategii ZIT, specjalisty ds. sprawozdawczości, monitoringu oraz aktualizacji Strategii ZIT); specjalisty ds. informacji, promocji i procesu uspołeczniania Strategii ZIT;
  • Zakup sprzętu komputerowego;
  • Zakup stołu konferencyjnego z krzesłami;
  • Zakup zestawu do wideokonferencji ;
  • Zakup 3 foteli biurowych.

3. Wdrażanie Strategii ZIT na poziomach lokalnych – wynagrodzenia specjalistów ds. wdrażania Strategii ZIT na poziomie lokalnym z ramienia pozostałych pięciu partnerów ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego (tj. Gmina Miejska Koło, Gmina Koło, Gmina Turek, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec)  

4. Zlecenie usług eksperckich dotyczących wdrażania Strategii ZIT na poziomach lokalnych;

5. Promocja projektu.

Głównymi odbiorcami efektów przedmiotowego projektu będą jednostki samorządu terytorialnego, które zawiązały porozumienie międzygminne o podjęciu współpracy w ramach Związku ZIT w celu współpracy w ramach Obszaru Funkcjonalnego Miast Koła i Turku, tj: Gmina Miejska Turek, Gmina Miejska Koło, Gmina Turek, Gmina Koło, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec.

Celem głównym przedmiotowego projektu jest wspieranie zintegrowanego i sprzyjającego włączeniu społecznemu rozwoju społecznego, gospodarczego i środowiskowego, kultury, dziedzictwa naturalnego, zrównoważonej turystyki i bezpieczeństwa na obszarach miejskich oraz wzmocnienie potencjału Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego w wymiarze planistycznym, koordynacyjnym i monitoringowym.

Efektem realizacji projektu będzie partnerska współpraca wszystkich samorządów (tworzących partnerstwo w ramach Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego) w celu trwałego i zrównoważonego rozwoju każdej z jednostek.

#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie

Całkowity koszt: 553 046,59 PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE:  387 132,61 PLN

Wkład własny Partnerów: 165 913,98 PLN


Tytuł projektu: Rozbudowa dostępu obywateli i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych wraz z ich automatyzacją w Mieście Koło

Numer wniosku: FEWP.01.04-IZ.00-0003/24-00

Przedmiotem projektu jest realizacja zadań obejmujących stworzenie systemu zapewniającego mieszkańcom miasta Koła możliwość korzystania z usług publicznych z wykorzystaniem profilu zaufanego i innych form zabezpieczeń.

Zakres rzeczowy projektu obejmuje wdrożenie e-usług w Urzędzie Miejskim w Kole.

Zaplanowano rozwój elektronicznego systemu obsługi obywateli oraz systemów wsparcia funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Kole, w tym: 

  • wdrożenie Systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i Budżetem;
  • budowę i uruchomienie e-usług na platformie ePUAP;
  • wdrożenie systemu EZD;
  • modernizację systemów dziedzinowych na potrzeby integracji z systemem EZD;
  • modernizację portalu podatnika oraz rozszerzenie funkcjonalności systemu  wykorzystywanego do prezentacji danych o zobowiązaniach podatkowych w tym m.in. o  możliwość stosowania płatności elektronicznych.

W ramach projektu zaplanowano poniesienie następujących wydatków:

1) zakup wartości niematerialnych i prawnych:

  • rozszerzenie 8 systemów dziedzinowych o wirtualne konta bankowe – 1 kpl.;
  • program księgowy - automatyzacja rozliczeń płatności masowych na bazie wirtualnych kont bankowych – 1 kpl.;
  • licencja - Rejestr umów i faktur z uwzględnieniem wdrożenia KSEF oraz CRU – 1 kpl.;
  • elektroniczne zarządzanie dokumentacją – licencja – 1 kpl.;
  • broker wymiany danych między EZD a systemami dziedzinowymi wraz z własnym niezależnym od EZD repozytorium dokumentów – licencja – 1 kpl.;
  • elektroniczne Biuro Obsługi Podatnika informacja o podatkach lokalnych – licencja – 1 kpl.;

2) zakup sprzętu:

  • serwer – 1 szt.;
  • macierz dyskowa – 1 szt.;
  • wyposażenie Punktu Obsługi Mieszkańca: komputer + skaner (2 zestawy).

Celem projektu jest zwiększenie zakresu stosowania TIK w sferze publicznej poprzez rozwój elektronicznych usług publicznych na rzecz obywateli, przedsiębiorców i innych podmiotów oraz zwiększenie poziomu dostępności i wykorzystania publicznych usług cyfrowych w regionie. Celem projektu jest zatem umożliwienie czerpania korzyści z cyfryzacji dla obywateli, przedsiębiorstw, organizacji badawczych i instytucji publicznych.

Realizacja projektu ma zapewnić mieszkańcom i przedsiębiorcom możliwość korzystania z usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną z wykorzystaniem profilu zaufanego, dzięki budowie lokalnego środowiska e-administracji, wprowadzeniu zdefiniowanych procedur obsługi i standardów informatycznych oraz rozbudowie infrastruktury teleinformatycznej.

Cel główny projektu będzie realizowany poprzez cele szczegółowe, które obejmują:

  • usprawnienie obsługi mieszkańców, Klientów urzędu administracji publicznej oraz poprawę jakości funkcjonowania administracji samorządowej poprzez wdrożenie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, teleinformatycznych oraz związanych z tym usług publicznych;
  • skrócenie czasu obsługi Interesanta;
  • obniżenie kosztów pracy biurowej w urzędzie;
  • zapewnienie racjonalnego gospodarowania funduszami publicznymi;
  • utworzenie nowych jakościowo usług publicznych tj. e-usług, czyli takich usług, których świadczenie odbywa się za pomocą Internetu, jest zautomatyzowane i całkowicie zdalne;
  • poprawa relacji na osi samorząd - administracja publiczna, potencjalny Klient, inwestor;
  • automatyzacja obsługi Interesantów i ułatwienie im dostępu do informacji;
  • możliwość zdalnego monitorowania bieżącego stanu załatwienia sprawy;
  • zwiększenie dostępności do informacji gromadzonych przez Gminę Miejską Koło poprzez ich cyfryzację i udostępnienie w Internecie;
  • rozwój kompetencji kadr jednostki samorządu terytorialnego w związku z wdrożeniem i obsługą wdrożenia systemów informatycznych;
  • przełamanie barier dotyczących "cyfrowego wykluczenia".

Beneficjent - Gmina Miejska Koło;

Okres realizacji – 03 luty 2025 r. – 31 grudnia 2026 r.

Całkowity koszt - 899 652,29 PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE - 629 756,60 PLN

Wkład własny Gminy Miejskiej Koło - 269 895,69 PLN

Źródła dofinansowania

Priorytet 01 „Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki”

Działanie 01.04 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT”

Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie


Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny

Tytuł projektu: „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”

Wartość całkowita: 226 076 113,74 zł, w tym:

Wydatki kwalifikowane: 193 382 249,83 zł

  • dofinansowanie (FST) 70% - 135 367 574,87 zł
  • budżet państwa 15% - 29 007 337,47 zł
  • wkład własny 15% - 29 007 337,49 zł

Wydatki niekwalifikowane: 32 693 863,91 zł

Okres realizacji: 16.08.2023 – 31.12.2027

Grupa docelowa: mieszkańcy wielkopolski wschodniej

Podmioty zaangażowane w realizację projektu:

  • Miasto Konin (lider projektu)
  • Gmina Miejska Koło (partner projektu)
  • Miejski Zakład Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
  • Zarząd Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)

Cel główny projektu: rozwój transportu publicznego poprzez zakup taboru zeroemisyjnego i stworzenie odpowiedniej infrastruktury w subregionie konińskim.

Realizowane działania:

  • Budowa zajezdni autobusowej i stacji tankowania wodorem oraz zakup 10 szt. autobusów wodorowych (MZK Konin),
  • Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej oraz wdrożenie wspólnego biletu (PKS w Koninie SA, MZK w Koninie, Koleje Wielkopolskie),
  • Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
  • Inteligentny System Transportowy w Koninie,
  • Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Al. 1 Maja, ul. ks. J. Popiełuszki)
  • Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie,
  • Działania edukacyjno-promocyjne.

Efekty projektu:

  • zwiększenie atrakcyjności publicznego transportu zbiorowego przez udzielenie priorytetu przejazdu tym środkom poprzez skrócenie czasu przejazdu
    i podwyższenie punktualności odjazdów,
  • zwiększenie przepustowości kluczowych odcinków dróg miejskich,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • obniżenie kosztów transportu samochodowego przez zmniejszenie strat czasu przy przejeździe przez skrzyżowania i węzły sieci drogowej,
  • ochrona środowiska – zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie hałasu,
  • zmniejszenie natężenia ruchu w obrębie Strefy Płatnego Parkowania i Miejskich Płatnych Parkingów oraz centralnych obszarów Miasta Konin,
  • zastąpienie przestarzałego taboru nowymi, niskoemisyjnymi autobusami,
  • poprawa dostępności transportu publicznego,
  • poprawa komfortu osób podróżujących,
  • zwiększenie niezawodności infrastruktury transportowej,
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej.

Rezultatem inwestycji będzie: zakup taboru autobusowego, rozbudowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych, budowa obiektów „parkuj i jedź”, budowa infrastruktury rowerowej, a ponadto zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost liczby użytkowników infrastruktury rowerowej i transportu publicznego.

Kontakt:

Rafał Oblizajek

Wydział Gospodarki Komunalnej

Urząd Miejski w Koninie

62-500 Konin, ul. Wojska Polskiego 2b

+48 63 240 11 76

rafał.oblizajek@konin.um.gov.pl

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie 

Dodane: 26 Sierpień 2024  11:15:42    Ostatnia aktualizacja: 27 Luty 2025  12:45:27
Opublikował: Piotr Kapalski

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA