Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  28 Marca 2025 r. Imieniny: Anieli i Jana

Projekty realizowane w ramach ZIT

Beneficjent - Lider: Gmina Miejska Turek;

Partnerzy: Gmina Miejska Koło, Gmina Turek, Gmina Koło, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec.

Tytuł Projektu: Wsparcie potencjału ZIT Kolsko-Tureckiego obszaru funkcjonalnego

Numer wniosku: FEWP.07.04-IZ.00-0001/24

Przedmiotem projektu jest wsparcie potencjału ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez realizację następujących zadań:

1. Podniesienie kompetencji osób zaangażowanych we wdrażanie Strategii ZIT OF Miast Koła i Turku - Szkolenie stacjonarne dla kadry zarządzającej oraz pracowników gmin.

2. Wyposażenie i bieżące funkcjonowanie biura ZIT OF Miast Koła i Turku (Gmina Miejska Turek), w tym:

  • Wynagrodzenia dla  Specjalistów ds. wdrażania Strategii ZIT, specjalisty ds. sprawozdawczości, monitoringu oraz aktualizacji Strategii ZIT); specjalisty ds. informacji, promocji i procesu uspołeczniania Strategii ZIT;
  • Zakup sprzętu komputerowego;
  • Zakup stołu konferencyjnego z krzesłami;
  • Zakup zestawu do wideokonferencji ;
  • Zakup 3 foteli biurowych.

3. Wdrażanie Strategii ZIT na poziomach lokalnych – wynagrodzenia specjalistów ds. wdrażania Strategii ZIT na poziomie lokalnym z ramienia pozostałych pięciu partnerów ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego (tj. Gmina Miejska Koło, Gmina Koło, Gmina Turek, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec)  

4. Zlecenie usług eksperckich dotyczących wdrażania Strategii ZIT na poziomach lokalnych;

5. Promocja projektu.

Głównymi odbiorcami efektów przedmiotowego projektu będą jednostki samorządu terytorialnego, które zawiązały porozumienie międzygminne o podjęciu współpracy w ramach Związku ZIT w celu współpracy w ramach Obszaru Funkcjonalnego Miast Koła i Turku, tj: Gmina Miejska Turek, Gmina Miejska Koło, Gmina Turek, Gmina Koło, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec.

Celem głównym przedmiotowego projektu jest wspieranie zintegrowanego i sprzyjającego włączeniu społecznemu rozwoju społecznego, gospodarczego i środowiskowego, kultury, dziedzictwa naturalnego, zrównoważonej turystyki i bezpieczeństwa na obszarach miejskich oraz wzmocnienie potencjału Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego w wymiarze planistycznym, koordynacyjnym i monitoringowym.

Efektem realizacji projektu będzie partnerska współpraca wszystkich samorządów (tworzących partnerstwo w ramach Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego) w celu trwałego i zrównoważonego rozwoju każdej z jednostek.

#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie

Całkowity koszt: 553 046,59 PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE:  387 132,61 PLN

Wkład własny Partnerów: 165 913,98 PLN


Tytuł projektu: Rozbudowa dostępu obywateli i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych wraz z ich automatyzacją w Mieście Koło

Numer wniosku: FEWP.01.04-IZ.00-0003/24-00

Przedmiotem projektu jest realizacja zadań obejmujących stworzenie systemu zapewniającego mieszkańcom miasta Koła możliwość korzystania z usług publicznych z wykorzystaniem profilu zaufanego i innych form zabezpieczeń.

Zakres rzeczowy projektu obejmuje wdrożenie e-usług w Urzędzie Miejskim w Kole.

Zaplanowano rozwój elektronicznego systemu obsługi obywateli oraz systemów wsparcia funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Kole, w tym: 

  • wdrożenie Systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i Budżetem;
  • budowę i uruchomienie e-usług na platformie ePUAP;
  • wdrożenie systemu EZD;
  • modernizację systemów dziedzinowych na potrzeby integracji z systemem EZD;
  • modernizację portalu podatnika oraz rozszerzenie funkcjonalności systemu  wykorzystywanego do prezentacji danych o zobowiązaniach podatkowych w tym m.in. o  możliwość stosowania płatności elektronicznych.

W ramach projektu zaplanowano poniesienie następujących wydatków:

1) zakup wartości niematerialnych i prawnych:

  • rozszerzenie 8 systemów dziedzinowych o wirtualne konta bankowe – 1 kpl.;
  • program księgowy - automatyzacja rozliczeń płatności masowych na bazie wirtualnych kont bankowych – 1 kpl.;
  • licencja - Rejestr umów i faktur z uwzględnieniem wdrożenia KSEF oraz CRU – 1 kpl.;
  • elektroniczne zarządzanie dokumentacją – licencja – 1 kpl.;
  • broker wymiany danych między EZD a systemami dziedzinowymi wraz z własnym niezależnym od EZD repozytorium dokumentów – licencja – 1 kpl.;
  • elektroniczne Biuro Obsługi Podatnika informacja o podatkach lokalnych – licencja – 1 kpl.;

2) zakup sprzętu:

  • serwer – 1 szt.;
  • macierz dyskowa – 1 szt.;
  • wyposażenie Punktu Obsługi Mieszkańca: komputer + skaner (2 zestawy).

Celem projektu jest zwiększenie zakresu stosowania TIK w sferze publicznej poprzez rozwój elektronicznych usług publicznych na rzecz obywateli, przedsiębiorców i innych podmiotów oraz zwiększenie poziomu dostępności i wykorzystania publicznych usług cyfrowych w regionie. Celem projektu jest zatem umożliwienie czerpania korzyści z cyfryzacji dla obywateli, przedsiębiorstw, organizacji badawczych i instytucji publicznych.

Realizacja projektu ma zapewnić mieszkańcom i przedsiębiorcom możliwość korzystania z usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną z wykorzystaniem profilu zaufanego, dzięki budowie lokalnego środowiska e-administracji, wprowadzeniu zdefiniowanych procedur obsługi i standardów informatycznych oraz rozbudowie infrastruktury teleinformatycznej.

Cel główny projektu będzie realizowany poprzez cele szczegółowe, które obejmują:

  • usprawnienie obsługi mieszkańców, Klientów urzędu administracji publicznej oraz poprawę jakości funkcjonowania administracji samorządowej poprzez wdrożenie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, teleinformatycznych oraz związanych z tym usług publicznych;
  • skrócenie czasu obsługi Interesanta;
  • obniżenie kosztów pracy biurowej w urzędzie;
  • zapewnienie racjonalnego gospodarowania funduszami publicznymi;
  • utworzenie nowych jakościowo usług publicznych tj. e-usług, czyli takich usług, których świadczenie odbywa się za pomocą Internetu, jest zautomatyzowane i całkowicie zdalne;
  • poprawa relacji na osi samorząd - administracja publiczna, potencjalny Klient, inwestor;
  • automatyzacja obsługi Interesantów i ułatwienie im dostępu do informacji;
  • możliwość zdalnego monitorowania bieżącego stanu załatwienia sprawy;
  • zwiększenie dostępności do informacji gromadzonych przez Gminę Miejską Koło poprzez ich cyfryzację i udostępnienie w Internecie;
  • rozwój kompetencji kadr jednostki samorządu terytorialnego w związku z wdrożeniem i obsługą wdrożenia systemów informatycznych;
  • przełamanie barier dotyczących "cyfrowego wykluczenia".

Beneficjent - Gmina Miejska Koło;

Okres realizacji – 03 luty 2025 r. – 31 grudnia 2026 r.

Całkowity koszt - 899 652,29 PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE - 629 756,60 PLN

Wkład własny Gminy Miejskiej Koło - 269 895,69 PLN

Źródła dofinansowania

Priorytet 01 „Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki”

Działanie 01.04 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT”

Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie

Dodane: 26 Luty 2025  10:58:34    Ostatnia aktualizacja: 27 Luty 2025  12:51:58
Opublikował: Piotr Kapalski

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA