Bon energetyczny przysługiwać będzie za okres od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. i będzie wypłacany jednorazowo dla gospodarstw domowych, których przeciętne miesięczne dochody netto w roku 2023 nie przekroczyły:
Świadczenie będzie przysługiwać także osobom, których dochód nieznacznie przekracza kryterium dochodowe. Stosowana w tym przypadku będzie tzw. zasada "złotówka za złotówkę", co oznacza, że bon energetyczny będzie przyznawany w kwocie pomniejszonej o kwotę tego przekroczenia.
Wysokość bonu energetycznego będzie zależała od liczby osób w gospodarstwie domowym i wynosić będzie:
Dla gospodarstw domowych, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną (np. pompa ciepła) i zostało wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 1 kwietnia 2024 r. albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych po raz pierwszy do CEEB, wsparcie zostanie zwiększone o 100% (wynosić będzie od 600 zł do 1200 zł).
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Wniosek będzie można pobrać bezpośrednio w siedzibie MOPS w Kole lub klikając w link – WNIOSEK O BON ENERGETYCZNY, RODO
Na rozpatrzenie prawidłowo wypełnionego wniosku MOPS w Kole będzie miał 60 dni. Wypłata świadczenia nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez MOPS w Kole środków na ten cel.
Przyznanie bonu energetycznego nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu bonu energetycznego będzie przekazywana na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskaże adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskaże adresu poczty elektronicznej, informację o przyznaniu bonu energetycznego będzie można odebrać osobiście. Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.
Wnioskodawca będzie mógł jednorazowo wystąpić do organu o korektę wysokości przyznanego bonu energetycznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego bonu.
Wypłata bonu energetycznego co do zasady dokonywana jest na rachunek bankowy podany przez osobę wnioskującą lub gotówkowo w placówce Santander Bank Polska S.A. w Kole przy ul. Zielonej 2.
Prosimy o prawidłowe i uważne wypełnianie druku wniosku, co usprawni wypłatę świadczenia.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod nr telefonu 63 277 70 16 w godz. 7.30-15.30.