Założeniem Programu jest wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych i środowiskowych spowodowanych azbestem, poprzez m.in. sukcesywną eliminację wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie na składowisku posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie wyrobów azbestowych.
Pomoc skierowana jest do właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Miejskiej Koło, na których składowane są odpady azbestowe powstałe w wyniku usuwania wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych.
Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki:
Wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest należy składać w Urzędzie Miejskim w Kole, ul. Stary Rynek 1, 62-600 Koło, w terminie od 22 lipca 2024 r. do 06 sierpnia 2024 r.
Rozliczenie projektu odbywać się będzie w formie bezgotówkowej, czyli poprzez finansowanie prac polegających na zbieraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Miejskiej Koło. Wykonawcą zadania będzie firma wyłoniona w drodze przetargu publicznego.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosi 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów azbestowych (odbiór, transport oraz unieszkodliwienie). Dofinansowanie nie obejmuje prac związanych z demontażem starego pokrycia dachowego oraz montażem nowych pokryć dachowych.
W przypadku większego zainteresowania mieszkańców usunięciem azbestu niż planowane środki finansowe na ten cel, dofinansowanie będzie przyznawane według kolejności złożonych wniosków.
Wniosek o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Kole ul. Mickiewicza 12, pok.102 oraz na stronie internetowej www.kolo.pl.
Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu 63 26 27 554.