591809-2024 - Procedura konkurencyjna
Polska – Usługi związane z odpadami – ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ KOŁO I Z PSZOK.
OJ S 192/2024 02/10/2024
Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji – tryb standardowy
Usługi
1. Nabywca
1.1.
Nabywca
Oficjalna nazwa: Gmina Miejska Koło
E-mail: zamowienia.publiczne@kolo.pl
Status prawny nabywcy: Instytucja lokalna
Sektor działalności instytucji zamawiającej: Ogólne usługi publiczne
2. Procedura
2.1.
Procedura
Tytuł: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ KOŁO I Z PSZOK.
Opis: Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości na terenie miasta Koła, na których zamieszkują mieszkańcy i z PSZOK w okresie 364 dni tj. od 02.01.2025 roku do 31.12.2025 roku w ilościach: 1) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Koło, na których zamieszkują mieszkańcy - szacowana ilość odbieranych odpadów komunalnych w ciągu roku kalendarzowego - 6.210,00 Mg, 2) odbiór i zagospodarowanie odpadów selektywnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Miejskiej Koło zlokalizowanego pod adresem ul. Zakładowa 25, 62-600 Koło - szacowana ilość odbieranych odpadów komunalnych w ciągu roku kalendarzowego - 340,00 Mg. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz wzór umowy dołączony do SWZ.
Identyfikator procedury: 68ad87cc-c90c-4e40-8603-7fb42b9d10f2
Wewnętrzny identyfikator: ZP.271.2024
Rodzaj procedury: Otwarta
2.1.1.
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
2.1.2.
Miejsce realizacji
Miejscowość: Koło
Kod pocztowy: 62-600
Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414)
Kraj: Polska
Informacje dodatkowe: Miejscem realizacji usługi są granice administracyjne Gminy Miejskiej Koło
2.1.4.
Informacje ogólne
Informacje dodatkowe: Zgodnie z art. 139 ustawy Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia zgodnie z art. 125 ust 1 i 2 Pzp, oraz na wzorze załącznika nr 1. KOMUNIKACJA ORAZ WYJAŚNIANIA TREŚCI SWZ. 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl 2. Wszyscy Wykonawcy, w celu bezproblemowej komunikacji z Zamawiającym na Platformie powinni przed upływem terminu składania ofert przystąpić do postępowania na Platformie poprzez funkcjonalność „Przystąp do postępowania” oraz posiadać założone konto w aplikacji Marketplanet OnePlace. 3. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Rejestracja konta następuje poprzez: kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. 4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, pełnomocnictwa, zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust 3 ustawy, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych w szczególności w formatach .txt., .pdf., .doc., .docx., .odt. 5. Ofertę a także oświadczenie o którym mowa w Rozdziale VI ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej. 6. Wszystkie wnioski dotyczące wyjaśnienia treści SWZ złożone w trybie art. 135 ustawy Pzp, należy kierować drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy lub poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@kolo.pl, przy czym wymagane jest, aby korespondencja kierowana do Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej była oznaczona numerem referencyjnym postępowania ZP.271.13.2024. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Oferty wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostaną odrzucone. 2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. 3. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym) – pod rygorem nieważności. Sposób złożenia oferty: 1) Ofertę należy złożyć na Platformie pod adresem wskazanym na pierwszej stronie SWZ jako strona prowadzonego postępowania: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/pn/gminamiejskakolo/demand/173082/notice/public/details 2) Ofertę należy złożyć w następujący sposób: a) Wykonawca składa Ofertę poprzez wypełnienie Formularza Oferty oraz opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby umocowane. b) Dodanie w sekcji "Przygotowanie oferty", w podsekcji "Dokumenty do oferty" dokumentów (załączników) określonych w niniejszej SWZ, podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby umocowane. Czynności określone powyżej realizowane są poprzez wybranie polecenia "Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku", w sekcji "Przygotowanie oferty", w podsekcji "Dokumenty do oferty" i wybranie docelowego pliku, który ma zostać wczytany. c) Wykonawca winien opisać załącznik nazwą umożliwiającą jego identyfikację. d) Wykonawca załączając dokument oznacza czy jest to: „Dokument zawiera tajemnicę przedsiębiorstwa” – zawierający informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. e) Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę". f) Potwierdzeniem prawidłowo złożonej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta została złożona” oraz wygenerowany raport złożonej oferty. Raport Wykonawca generuje z akcji "Historia zmian" pobierając odpowiedni plik na komputer. g) O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie. h) Po zapisaniu, plik w Systemie jest zaszyfrowany. i) Jeśli Wykonawca zamieścił niewłaściwy plik, może go usunąć zaznaczając plik i klikając akcję „usuń". 3) Do upływu terminu składania ofert Wykonawca może samodzielnie wycofać złożoną przez siebie ofertę. W tym celu w postępowaniu po rozwinięciu sekcji „Przygotowanie oferty” wybiera akcję „Wycofaj część oferty” lub z poziomu sekcji „Podgląd złożonej oferty” wybiera akcję „Wycofaj ofertę”. 4) Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM. 1. Wykonawca jest obowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium w wysokości 100.000,00 zł ( słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form lub kilku z nich: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 19). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Kole w Santander Bank Polska S.A. 1 Oddział w Kole Nr 92 1090 1203 0000 0000 2000 1636 odpowiednio z dopiskiem „wadium – odpady 2025.” WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY. 1. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza, będzie wymagane wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny całkowitej podanej w ofercie (brutto). 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 4. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 5. Nie przewiduje się wniesienia zabezpieczenia w formach określonych w art. 450 ust. 2 Ustawy. Rodzaje i ilości pojemników oraz worków na odpady komunalne zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ). Warunki realizacji zamówienia zostały określone w umowie, której projekt zawarty jest w SWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) będzie stanowić integralną część umowy po jej zawarciu. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ oraz w projekcie umowy. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób, wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), Zamawiający określił w rozdziale II SWZ ust.13 SWZ i w umowie. Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, do zapewnienia, by przy realizacji zamówienia zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. Zgodnie z art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576, zakazuje się wykonywania zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega Wykonawca w rozumieniu dyrektywy 2014/24/UE, w przypadku gdy należą do którejkolwiek kategorii podmiotów wskazanych w art. 5 ww. rozporządzenia, o ile przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia.
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Art. 132 ustawy Prawo zamówień publicznych - Postępowanie jest prowadzone zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 roku, poz. 1320).
2.1.6.
Podstawy wykluczenia
Aktywami zarządza likwidator: Art. 109 ust. 1pkt 4 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w przygotowanie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia: Art. 108 ust. 1pkt 6 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w JEDZ.
Działalność gospodarcza jest zawieszona: Art. 109 ust. 1pkt 4 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Inna sytuacja podobna do upadłości wynikająca z prawa krajowego: Art. 109 ust. 1pkt 4 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Korupcja: Art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Nadużycia: Art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa pracy: Art. 108 ust. 1pkt pkt 1 lit. h i pkt 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Niewypłacalność: Art. 109 ust. 1pkt 4 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne: Art. 108 ust. 1pkt 3 i art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: art. 108 Pzp - oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w JEDZ, art. 109 Pzp - Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Płatność podatków: Art. 108 ust. 1pkt 3 i art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: art. 108 Pzp - oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w JEDZ, art. 109 Pzp - Zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego.
Podstawy wykluczenia o charakterze wyłącznie krajowym: Art. 108 ust. 1pkt 1 ustawy i art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 108 ust 2 ustawy. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: art. 108 ust. 1 pkt 1 Pzp -informacja z Krajowego Rejestru Karnego, art. 108 ust. 1 pkt.4 Pzp - informacja z Krajowego Rejestru Karnego, oświadczenie o aktualności informacji zawartych w JEDZ, art. 108 ust. 2 Pzp nie wymagany ze względu na wartość zamówienia. Zamawiający zobowiązany jest dodatkowo wykluczyć Wykonawców z postępowania na podstawie przesłanek wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. – o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ze zm.). Do oferty oświadczenie na wzorze załącznika nr1do oferty.
Porozumienia z innymi wykonawcami mające na celu zakłócenie konkurencji: Art. 108 ust. 1pkt 5 ustawy. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: oświadczenie o aktualności informacji zawartych w JEDZ.
Praca dzieci i inne formy handlu ludźmi: Art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Pranie pieniędzy lub finansowanie terroryzmu: Art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Przestępstwa terrorystyczne lub przestępstwa związane z działalnością terrorystyczną: Art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Udział w organizacji przestępczej: Art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Układ z wierzycielami: Art. 109 ust. 1pkt 4 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
Upadłość: Art. 109 ust. 1pkt 4 ustawy Pzp. Do oferty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ). Podmiotowy środek dowodowy: Informacja z Krajowego Rejestru Karnego.
5. Część zamówienia
5.1.
Część zamówienia: LOT-0001
Tytuł: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ KOŁO I Z PSZOK
Opis: Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości na terenie miasta Koła, na których zamieszkują mieszkańcy i z PSZOK w okresie 364 dni tj. od 02.01.2025 roku do 31.12.2025 roku w ilościach: 1) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Koło, na których zamieszkują mieszkańcy - szacowana ilość odbieranych odpadów komunalnych w ciągu roku kalendarzowego - 6.210,00 Mg, 2) odbiór i zagospodarowanie odpadów selektywnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Miejskiej Koło zlokalizowanego pod adresem ul. Zakładowa 25, 62-600 Koło - szacowana ilość odbieranych odpadów komunalnych w ciągu roku kalendarzowego - 340,00 Mg. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz wzór umowy dołączony do SWZ.
Wewnętrzny identyfikator: ZP.271.13.2024
5.1.1.
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
5.1.2.
Miejsce realizacji
Miejscowość: Koło
Kod pocztowy: 62-600
Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414)
Kraj: Polska
Informacje dodatkowe: granice administracyjne Gminy Miejskiej Koło
5.1.3.
Szacowany okres obowiązywania
Data początkowa: 02/01/2025
Data zakończenia trwania: 31/12/2025
5.1.6.
Informacje ogólne
Zastrzeżony udział: Udział nie jest zastrzeżony.
Projekt zamówienia niefinansowany z funduszy UE
Zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
Przedmiotowe zamówienie jest odpowiednie również dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Informacje dodatkowe: Zgodnie z art. 139 ustawy Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia zgodnie z art. 125 ust 1 i 2 Pzp, oraz na wzorze załącznika nr 1. KOMUNIKACJA ORAZ WYJAŚNIANIA TREŚCI SWZ. 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl 2. Wszyscy Wykonawcy, w celu bezproblemowej komunikacji z Zamawiającym na Platformie powinni przed upływem terminu składania ofert przystąpić do postępowania na Platformie poprzez funkcjonalność „Przystąp do postępowania” oraz posiadać założone konto w aplikacji Marketplanet OnePlace. 3. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Rejestracja konta następuje poprzez: kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. 4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, pełnomocnictwa, zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust 3 ustawy, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych w szczególności w formatach .txt., .pdf., .doc., .docx., .odt. 5. Ofertę a także oświadczenie o którym mowa w Rozdziale VI ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej. 6. Wszystkie wnioski dotyczące wyjaśnienia treści SWZ złożone w trybie art. 135 ustawy Pzp, należy kierować drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy lub poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@kolo.pl, przy czym wymagane jest, aby korespondencja kierowana do Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej była oznaczona numerem referencyjnym postępowania ZP.271.13.2024. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Oferty wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostaną odrzucone. 2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. 3. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym) – pod rygorem nieważności. Sposób złożenia oferty: 1) Ofertę należy złożyć na Platformie pod adresem wskazanym na pierwszej stronie SWZ jako strona prowadzonego postępowania: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/pn/gminamiejskakolo/demand/173082/notice/public/details 2) Ofertę należy złożyć w następujący sposób: a) Wykonawca składa Ofertę poprzez wypełnienie Formularza Oferty oraz opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby umocowane. b) Dodanie w sekcji "Przygotowanie oferty", w podsekcji "Dokumenty do oferty" dokumentów (załączników) określonych w niniejszej SWZ, podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby umocowane. Czynności określone powyżej realizowane są poprzez wybranie polecenia "Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku", w sekcji "Przygotowanie oferty", w podsekcji "Dokumenty do oferty" i wybranie docelowego pliku, który ma zostać wczytany. c) Wykonawca winien opisać załącznik nazwą umożliwiającą jego identyfikację. d) Wykonawca załączając dokument oznacza czy jest to: „Dokument zawiera tajemnicę przedsiębiorstwa” – zawierający informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. e) Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę". f) Potwierdzeniem prawidłowo złożonej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta została złożona” oraz wygenerowany raport złożonej oferty. Raport Wykonawca generuje z akcji "Historia zmian" pobierając odpowiedni plik na komputer. g) O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie. h) Po zapisaniu, plik w Systemie jest zaszyfrowany. i) Jeśli Wykonawca zamieścił niewłaściwy plik, może go usunąć zaznaczając plik i klikając akcję „usuń". 3) Do upływu terminu składania ofert Wykonawca może samodzielnie wycofać złożoną przez siebie ofertę. W tym celu w postępowaniu po rozwinięciu sekcji „Przygotowanie oferty” wybiera akcję „Wycofaj część oferty” lub z poziomu sekcji „Podgląd złożonej oferty” wybiera akcję „Wycofaj ofertę”. 4) Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM. 1. Wykonawca jest obowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium w wysokości 100.000,00 zł ( słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form lub kilku z nich: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 19). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Kole w Santander Bank Polska S.A. 1 Oddział w Kole Nr 92 1090 1203 0000 0000 2000 1636 odpowiednio z dopiskiem „wadium – odpady 2025.” WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY. 1. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza, będzie wymagane wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny całkowitej podanej w ofercie (brutto). 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 4. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 5. Nie przewiduje się wniesienia zabezpieczenia w formach określonych w art. 450 ust. 2 Ustawy. Rodzaje i ilości pojemników oraz worków na odpady komunalne zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ). Warunki realizacji zamówienia zostały określone w umowie, której projekt zawarty jest w SWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) będzie stanowić integralną część umowy po jej zawarciu. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ oraz w projekcie umowy. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób, wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), Zamawiający określił w rozdziale II SWZ ust.13 SWZ i w umowie. Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, do zapewnienia, by przy realizacji zamówienia zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. Zgodnie z art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576, zakazuje się wykonywania zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega Wykonawca w rozumieniu dyrektywy 2014/24/UE, w przypadku gdy należą do którejkolwiek kategorii podmiotów wskazanych w art. 5 ww. rozporządzenia, o ile przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia.
5.1.9.
Kryteria kwalifikacji
Kryterium:
Rodzaj: Kompetencje do prowadzenia danej działalności zawodowej
Nazwa: Warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zezwolenia, licencji, koncesji lub wpisu do rejestru
Opis: Warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zezwolenia, licencji, koncesji lub wpisu do rejestru zostanie spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje i przedłoży na wezwanie Zamawiającego; a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Koło, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) w zakresie frakcji odpadów odbieranych w ramach realizacji zamówienia minimum o kodach wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujący odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa na podstawie art. 49 ust 1 ustawy z dn. 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze. zm.) i który to rejestr stanowi element Bazy Danych o odpadach w zakresie transportu odpadów, minimum o kodach wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie na podstawie art. 126 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia za pośrednictwem Platformy, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia, wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Kryterium:
Rodzaj: Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Nazwa: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej
Opis: 1. Wykonawca spełni warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeśli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 mln zł. 2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie na podstawie art. 126 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia za pośrednictwem Platformy, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia, niżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnienie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 1 mln zł wraz z potwierdzeniami opłacenia należnych składek wymaganych na dzień składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Kryterium:
Rodzaj: Zdolność techniczna i zawodowa
Nazwa: Doświadczenie zawodowe
Opis: 1. Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej lub zawodowej (posiadanego doświadczenia zawodowego), jeżeli złoży na wezwanie Zamawiającego: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykonawcy zobowiązani są udokumentować posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej (rozumianych jako doświadczenie zawodowe), uzyskanych w okresie ostatnich 3 lat a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, samodzielnie, w ramach konsorcjum lub spółki cywilnej, albo na podstawie pisemnego zobowiązania innego podmiotu, które obejmuje zrealizowanie co najmniej jednej usługi wykonanej lub wykonywanej, o charakterze ciągłym tzn. realizowanej przez okres minimum 10 miesięcy polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych, o wartości co najmniej 3.500.000,00 zł brutto. Zamawiający dopuszcza w celu wykazania posiadanego doświadczenia zsumowanie więcej niż jednej umowy, jeżeli każda z nich obejmowała okres minimum 10 miesięcy. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie na podstawie art. 126 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia za pośrednictwem Platformy, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia, wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnienie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej (według wzoru określonego w załączniku nr 3 do SWZ). .
Kryterium:
Rodzaj: Inne
Nazwa: Potencjał techniczny
Opis: 1. Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli wykaże dysponowanie: a) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej 1 pojazdem umożliwiającym odbieranie odpadów segregowanych z pojemników typu "dzwon", d) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez frakcji kompaktującej, f) bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Miejskiej Koło lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy. 2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie na podstawie art. 126 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia za pośrednictwem Platformy, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia, wymienionych podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnienie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (według wzoru określonego w załączniku nr 4 do SWZ
5.1.10.
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium:
Rodzaj: Cena
Nazwa: Cena
Opis: Do oceny ofert w tym kryterium zamawiający przyjmuje cenę ofertową brutto z formularza ofertowego. Ocena zostanie ustalona dla poszczególnych ofert na podstawie wzoru: C= najniższa cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/cena brutto badanej oferty niepodlegającej odrzuceniu x 100 x60%
Waga (wartość procentowa, dokładna): 60
Kryterium:
Rodzaj: Jakość
Nazwa: Czas realizacji reklamacji
Opis: 1. Kryterium czas realizacji reklamacji (R)– waga kryterium 40% =40 punktów. W kryterium tym oferta otrzyma odpowiednia ilość punktów w zależności od zaoferowanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji. Czas ten musi mieścić się w przedziale godzinowym od 12 do 48 godzin. Czas ten liczony będzie od chwili otrzymania przez Wykonawcę zgłoszenia od Zamawiającego o przedmiocie reklamacji dotyczącym nieprawidłowego wykonania usługi. Zamawiający przyzna punkty wg zasady: a) zaoferowanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji do 48 godzin - 0 punktów; b) zaoferowanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji do 36 godzin - 10 punktów; c) zaoferowanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji do 24 godzin - 20 punktów; d) zaoferowanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji do 18 godzin - 30 punktów; e) zaoferowanego przez Wykonawcę czasu realizacji reklamacji do 12 godzin - 40 punktów; 2. Czas realizacji reklamacji należy podać w godzinach, przy zachowaniu powyższych wskazań godzinowych. W przypadku podania czasu realizacji reklamacji powyżej 48 godzin Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z treścią SWZ. 3.W przypadku podania czasu realizacji reklamacji poniżej 12 godzin Zamawiający przyzna maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania w zakresie tego kryterium czyli taką jaką przewidział dla zakresu do 12 godzin. 4.W przypadku podania czasu realizacji reklamacji w wielkości pośredniej np. wpisując czas realizacji reklamacji wynoszący do 20 godzin, Zamawiający w takim przypadku przyzna punkty zaokrąglając je w górę, tzn. dla wskazanego powyżej przykładu 20 godzin, zamawiający przyzna punkty zaokrąglając je w górę tak jak dla czasu realizacji do 24 godzin.
Waga (wartość procentowa, dokładna): 40
5.1.11.
Dokumenty zamówienia
Języki, w których dokumenty zamówienia są oficjalnie dostępne: polski
Adres dokumentów zamówienia: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/pn/gminamiejskakolo/demand/173082/notice/public/details
5.1.12.
Warunki udzielenia zamówienia
Warunki zgłoszenia:
Zgłoszenie elektroniczne: Wymagane
Adres na potrzeby zgłoszenia: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/pn/gminamiejskakolo/demand/173082/notice/public/details
Języki, w których można składać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: polski
Katalog elektroniczny: Dozwolone
Wymagane jest użycie zaawansowanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub pieczęci elektronicznej (zgodnie z definicją w rozporządzeniu (UE) nr 910/2014)
Oferty wariantowe: Niedozwolone
Opis gwarancji finansowej: 1. Wykonawca jest obowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium w wysokości 100.000,00 zł ( słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form lub kilku z nich: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 19). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Kole w Santander Bank Polska S.A. 1 Oddział w Kole Nr 92 1090 1203 0000 0000 2000 1636 odpowiednio z dopiskiem „wadium – odpady 2025.” 4. Wadium wniesione przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wystawione na co najmniej jednego z wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia lub obejmować wszystkich albo kilku z nich. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń niezgodnych z ustawą Pzp, a w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw przysługujących zamawiającemu zgodnie z art. 98 ust 6 ustawy. 6. Termin wniesienia wadium upływa w dniu 05 listopada 2024 roku o godz. 12:00. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, zostanie przez Zamawiającego odrzucona. 8. Wadium wniesione w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (co do dnia i godziny). Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 9. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej oraz gwarancji ubezpieczeniowej, gwarancja wadialna musi być nieodwołalna i zawierać następujące elementy: 1) zobowiązanie banku lub ubezpieczyciela do zapłaty kwoty wadium w przypadku, gdy zajdą ustawowo określone zdarzenia, 2) informację dotyczącą postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 3) wskazanie sumy gwarancyjnej, 4) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji, 5) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji, 6) określenie terminu ważności gwarancji wadium. 10. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy gwarancji/poręczenia. 11. Wadium wnoszone w formie określonej w pkt. powyżej nie może zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału”. 12. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 13. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 98 ust.1-5 Pzp. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na zasadach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2) – 4) Pzp, (ust. 2 pkt 2) – 4) niniejszego rozdziału SWZ), występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium. 16. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach wskazanych w ustawie.
Termin składania ofert: 05/11/2024 12:00:00 (UTC+2)
Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dni
Informacje na temat publicznego otwarcia:
Data otwarcia: 05/11/2024 13:00:00 (UTC+2)
Warunki zamówienia:
Wykonanie zamówienia musi odbywać się w ramach programów zatrudnienia chronionego: Nie
Fakturowanie elektroniczne: Dozwolone
Stosowane będą zlecenia elektroniczne: nie
Stosowane będą płatności elektroniczne: tak
Informacje o terminach odwołania: ŚRODKI ODWOŁAWCZE 1. Środki ochrony prawnej w niniejszym postępowaniu przysługują Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniosły lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy. 2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców. 3. Środki ochrony prawnej przysługują na zasadach przewidzianych w dziale IX ustawy Pzp (art. 505-590). 4. Odwołanie przysługuje na: 1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy; 2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy; 3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO. Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 6. Odwołanie wnosi się w terminie: 1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej; 2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1. 7. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym UE lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej. 8. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 6 i 7 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 9. Na orzeczenie KIO oraz postanowienie Prezesa KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych.
5.1.15.
Techniki
Umowa ramowa: Brak umowy ramowej
Informacje o dynamicznym systemie zakupów: Brak dynamicznego systemu zakupów
5.1.16.
Dalsze informacje, mediacja i odwołanie
Organ odwoławczy: Krajowa Izba Odwoławcza
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych: Krajowa Izba Odwoławcza
8. Organizacje
8.1.
ORG-0001
Oficjalna nazwa: Gmina Miejska Koło
Numer rejestracyjny: NIP: 6662046949
Numer rejestracyjny: REGON: 311620880
Adres pocztowy: ul. Stary Rynek 1
Miejscowość: Koło
Kod pocztowy: 62-600
Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414)
Kraj: Polska
E-mail: zamowienia.publiczne@kolo.pl
Telefon: +48632627523
Adres strony internetowej: https://www.kolo.pl
Role tej organizacji:
Nabywca
8.1.
ORG-0002
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Numer rejestracyjny: 5262239325
Departament: Departament Odwołań
Adres pocztowy: ul Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Warszawa (PL911)
Kraj: Polska
Punkt kontaktowy: Sekretariat Biura Odwołań
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Telefon: +48 22 458 78 01
Faks: +48 22 4587700
Adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/uzp/kontakt2
Role tej organizacji:
Organ odwoławczy
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych
11. Informacje o ogłoszeniu
11.1.
Informacje o ogłoszeniu
Identyfikator/wersja ogłoszenia: b96f990f-736d-4fb2-bb73-c739d5c939c5 - 02
Typ formularza: Procedura konkurencyjna
Rodzaj ogłoszenia: Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji – tryb standardowy
Podrodzaj ogłoszenia: 16
Ogłoszenie – data wysłania: 30/09/2024 16:15:35 (UTC+2)
Języki, w których przedmiotowe ogłoszenie jest oficjalnie dostępne: polski
11.2.
Informacje o publikacji
Numer publikacji ogłoszenia: 591809-2024
Numer wydania Dz.U. S: 192/2024
Data publikacji: 02/10/2024