Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 21.02.2025
Numer ogłoszenie o zamówieniu 2025/BZP 00115473/01
Roboty budowlane
BUDOWA SCHODÓW WEWNĘTRZNYCH/WIDOKOWYCH W WIEŻY RUIN ZAMKU KAZIMIERZOWSKIEGO W GOZDOWIE WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Koło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kolo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.kolo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA SCHODÓW WEWNĘTRZNYCH/WIDOKOWYCH W WIEŻY RUIN ZAMKU KAZIMIERZOWSKIEGO W GOZDOWIE WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b0321f0-16de-4104-bfab-c9a37c8e91bb
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030702/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Budowa schodów wewnętrznych/ widokowych w wieży ruin zamku kazimierzowskiego w Gozdowie wraz z infrastrukturą techniczną
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/pn/gminamiejskakolo/demand/196710/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa za pośrednictwem Platformy zakupowej zamawiającego: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1513 ze zm. ) za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/ . Zamawiający dopuszcza komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@kolo.pl. tylko na etapie zadawania pytań do SWZ. Korzystanie z Platformy przez Wykonawców w zakresie
niniejszego postępowania jest bezpłatne, a w szczególności bezpłatne jest założenie i posiadanie konta oraz wykonywanie czynności Wykonawcy z zastosowaniem Platformy. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie dostępnym pod adresem internetowym Regulamin -Oneplace.marketplanet.pl oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy przestrzegać postanowień tego regulaminu. Sposób korzystania z Platformy jest określony w Instrukcji dla Wykonawcy dostępnej pod adresem internetowym: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Baza wiedzy". Wykonawca w celu złożenia oferty w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na Platformie – zaleca się założenie i sprawdzenie poprawności działania konta z odpowiednim wyprzedzeniem. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich skutecznego złożenia/wysłania na Platformie. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) podłączenie do Internetu: min 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe),
2) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta,
3) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chromelub MS Edge.
Do złożenia oferty za pośrednictwem Platformy konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy aktualnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego . Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę,
2) certyfikat kwalifikowany zainstalowany na komputerze, na którym Wykonawca będzie się logował do konta (certyfikat musi być
widoczny w magazynie logicznym certyfikatów systemu Windows o nazwie "Osobisty"). Podpis kwalifikowany należy złożyć zgodnie z instrukcją dostarczoną przez dostawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Podpis ma spełniać wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1725). Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca może zadawać pytania do treści SWZ za pośrednictwem Platformy poprzez funkcjonalność „Zadaj pytanie” (opcja ta nie wymaga logowania się do Platformy) lub po przystąpieniu do postępowania poprzez funkcjonalność „Przystąp do postępowania” i po zalogowaniu się przez Wykonawcę na konto użytkownika, w zakładce „Korespondencja skierowana do Zamawiającego”. Wnioski dotyczące wyjaśnienia treści SWZ złożone w trybie art. 284 ustawy Pzp, należy kierować drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy lub poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@kolo.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XX SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XX SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie schodów wewnętrznych, widokowych w wieży ruin zamku kazimierzowskiego w Gozdowie wraz z iluminacją świetlną oraz monitoringiem.
2. Inwestycja zlokalizowana jest w Gozdowie na działkach ewidencyjnych nr: 49, 299/3, 299/4, 300, 301/3, 301/4, 304,/3, 304,5, 305, 306 m. Gozdów, gm. Kościelec.
3. DANE OGÓLNE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1) Zakres realizacji robót:
a) zasilanie i rozdział energii (nN):
b) rozdzielnica elektryczna;
c) prace ziemne;
d) fundamenty;
e) schody stalowe wewnątrz wieży;
f) konserwacja murów wieży od wnętrza;
g) drzwi zewnętrzne do wieży;
h) izolacje przeciwwilgociowe;
i) iluminacja świetlna;
j) monitoring.
2) Prace ziemne: Przed przystąpieniem do prac należy wybrać warstwy gruntu nienośnego zalegającego wewnątrz wieży. Prace należy przeprowadzić pod nadzorem archeologicznym. Po wybraniu gruntu należy dokonać analizy stanu zachowania odsłoniętej partii murów wieży. Wnętrze wieży zasypać piaskiem i pospółką. Nasypy zagęszczać co 10-15 cm.
3) Fundamenty: schody stalowe wewnątrz wieży posadowić na żelbetowej stopie fundamentowej 2,00 x 2,00 wykonanej z betonu C25/30, klasa ekspozycji XC2 maksymalny wymiar kruszywa: 16mm, ułożonej na warstwie podbudowy z „chudego” betonu C8/10 o gr. min. 10 cm. Zbrojenie stopy fundamentowej ze stali B 500 kl. AIII-N w otulinie 50mm, siatka dołem fi12 co 20 cm, pręty z hakami prostymi, hak 20 cm, trzon 40x4- pionowe 8 fi12 (3 na każdą stronę), strzemiona co 15 cm z fi 8. Stopę należy zaizolować przeciwwilgociowo i obsypać do głębokości ok. 1 m.
4) Schody stalowe wewnątrz wieży: schody stalowe, kręcone, stopnie o wysokości 17,5 cm i szerokości 26 cm, z czterema podestami, co 297,5 cm od poziomu wejścia do wieży do wysokości 11,90 m w taki sposób, aby korona muru stanowiła naturalną barierę zewnętrzną o wysokości min.1,10 m. Stopnice i podesty wykonane ze stalowej kraty zgrzewanej. Balustrada zewnętrza, prętowa o wysokości min.1,10 m, odległość między prętami wypełnienia max 12 cm. Konstrukcja schodów wykonana ze stali S235JR. Dla zapewnienia bezpieczeństwa przed porażeniem prądem z wyładowań atmosferycznych wykonać uziom mieszany taśmowo szpilkowy.
5) Konserwacja murów wieży od wnętrza:
a) przegląd powierzchni murów w celu szczegółowej oceny zachowania;
b) dezynfekcja zawilgoconych i zakażonych mikrobiologicznie powierzchni murów preparatem o silnym działaniu biobójczym;
c) usunięcie mocno skorodowanych, osypujących się i popękanych zapraw wtórnych, cementowych zabezpieczających i spoinujących wpływających szkodliwie na oryginalny materiał;
d) oczyszczenie powierzchni lica muru z nawarstwień mikrobiologicznych i zabrudzeń metodą strumieniowo-ścierną z użyciem odpowiedniego ścierniwa i ciśnienia w taki sposób, aby nie naruszyć oryginalnej powierzchni cegieł, zapraw i kamieni;
e) odsolenie niektórych partii cegieł i zapraw przy pomocy okładów odsalających;
f) wypełnienie szczelin i rozwarstwień w murze zaprawami iniekcyjnymi opartymi na modyfikowanych spoiwach mineralnych;
g) uzupełnienie istniejących dużych ubytków w partii murów cegłą współczesną zbliżoną do parametrów fizycznych i mechanicznych oryginalnych cegieł oraz zaprawy na bazie spoiwa wapiennego dodatkiem trasu i piasku;
h) uzupełnienie ubytków w cegle i zaprawach spoinujących przy pomocy odpowiednio barwionych zapraw mineralnych na spoiwie trasowym zbliżonych do parametrów fizycznych i mechanicznych uzupełnianych oryginalnych i wtórnych materiałów;
i) wymiana niektórych osłabionych lub pokruszonych fragmentów zapraw lub uzupełnienie większych ubytków w partii muru kamiennego modyfikowanymi zaprawami mineralnymi z dodatkiem redyspergowalnych proszków polimerowych;
j) scalenie kolorystyczne współczesnych zapraw i cegieł z oryginalnym materiałem przy pomocy farb mineralnych.
6) Drzwi zewnętrzne do wieży: Drzwi wykonać z blachy stalowej gr 5 mm, młotkowanej, opierzanej kratownicą z guzami. Drzwi osadzić w istniejącym wykuciu, którego nie należy powiększać ani rozkuwać.
7) Izolacje przeciwwilgociowe:
a) Izolacje przeciwwilgociowe poziome: do wykonania na wierzchu nowo budowanej stopy fundamentowej i na wierzchu płyty żelbetowej obudowy skrzynki rozdzielczej - papa termozgrzewalna na osnowie z włókniny poliestrowej modyfikowana SBS.
b) Izolacje przeciwwilgociowe pionowe: wykonane z obu stron ścian z powłokowych mas bitumicznych.
8) Iluminacja: Dla zasilenia opraw oświetleniowych montowanych na słupach użyć kabel YKY 3x2,5mm2 dla obwodu nr 1 oraz kabel YKY 3c2,5mm2 dla obwodu nr 2. Kable układać w wykopie kablowym razem z ocynkowaną bednarką FeZN 30x4 dla zapewnienia ochrony przeciwporażeniowej. Obwody wyprowadzić z listwy zaciskowej w skrzynce rozdzielczej. Układ sterowania oświetleniem zbudowany w oparciu o astronomiczny zegar sterujący stycznikiem Sm320 załączającym zasilanie opraw oświetlenia terenu zabudowany w rozdzielnicy STN 80/58 zasilany z dedykowanego odwodu.
W ramach przedmiotowej inwestycji należy wykonać iluminacje obiektu za pomocą reflektorów umieszczonych wokół zamku. 15 reflektorów usytuowanych na słupkach stalowych 6 o wysokości 30 cm, każdy na osobnej stopie fundamentowej prefabrykowanej 26x26x59, stopy osadzone w całości w gruncie.
Dane reflektorów LED:
- Korpus oprawy: aluminium;
- Typ montażu: na regulowanym uchwycie;
- Klasa szczelności IP: 67;
- Zakres temp. pracy: od -40 ˚ C do +45 ˚C;
- Żywotność L80B10: 1000 000h;
- Odporność na uderzenia IK: 10;
- Napięcie znamionowe: 220-240V Ac;
- Częstotliwość znamionowa: 50-60 Hz;
- Znamionowa moc oprawy: 25W;
- Klasa ochronności: I;
- Podłączenie: przewód 3x0,75mm2;
- Okablowanie: przelotowe, nieprzelotowe;
- Przewód przyłączeniowy: 0,5m;
- Ściemnianie: ON-OFF, DALI;
- Zasilacz: wewnątrz oprawy;
- Układ optyczny: soczewka;
- Materiał: PMMA;
- Emisja światła: bezpośrednia;
- Rozsył światła: symetryczny, asymetryczny;
- Źródło światła: LED;
- Wskaźnik oddawania barw: CRI>80;
- Tolerancja barwowa SDCM: SDCM<3;
- Tolerancja strumienia świetlnego: +/- 10%.
Ostateczne rozwiązanie lokalizacji reflektorów oświetlenia, ich mocy, barwy światła oraz kierunku ustawienia zostanie określone po wykonaniu prób iluminacji i akceptacji przez WUOZ delegatura w Koninie i Inwestora.
9) Rozdzielnica elektryczna: obudowa rozdzielnicy elektrycznej wykonana z gotowych, prefabrykowanych, żelbetowych ścianek oporowych o wysokości 1,30 m i przykrytych prefabrykowaną płytą żelbetową 1,0x0,50x0,308 m. Rozdzielnica powinna być ustawiona na płycie betonowej gr. 10 cm zbrojonej siatką z prętów 10 o oczku 10 cm z podbudową z chudego betonu gr. 10 cm i zamontowana systemowym cokole wys. 10 cm.
10) Monitoring: system monitoringu w oparciu o 6 kamer IP zlokalizowanych na murach o rozdzielczości 8MPX połączonych z 8 portowym switchem LR2110 POE/EPOE, rejestratorem obrazu DHI-NVR4108HS-4KS2/L (metoda kompresji H.265+) oraz modem TP-LINK GSM 4G/LTE. Połączenie systemu ze switchem wykonać za pomocą kabla U/UTP kat 5e żelowany 4x4x0,5 mm2 prowadzonym w rurce osłonowej. Kabel prowadzić w wykopie kablowym zgodnie z trasa narysowaną na projekcie zagospodarowania terenu. Zastosować dysk twardy o pojemności 10TB (czas zapisu około 30 dni). Całość systemu zabudować w hermetycznej rozdzielnicy STN 80/58. Przewody zasilające kamerę prowadzić tylko w spoinach muru, po osadzeniu przewodów należy uzupełnić spoiny – należy zastosować zaprawę wapienną modyfikowaną dodatkiem białego cementu, z wypełniaczem kwarcowym, barwioną w masie pod kolor sąsiadującej zaprawy lub cegły.
Kamery 1-5 zainstalowane na zewnątrz zamku typu Ds.-2CD2086G2-I(2.8mm)(C) ACUSENSE 8Mpx z wydajnym algorytmem kompresji obrazu H.264/H.265 zapewniającym czyste i bardziej płynne przesyłanie obrazu w maksymalnej rozdzielczości 384 x 2160 (8.3 Mpx). Kamera nr 6 zainstalowana na dziedzińcu typu IP DS2CD2T86G2-2I(2.8MM)(C) ACUSENSE 4K UHD z wydajnym algorytmem kompresji obrazu H.265/H.264 zapewniającym czyste i bardziej płynne przesyłanie obrazu w maksymalnej rozdzielności 3840 x 2160- 4K.
11) Zasilanie i rozdział energii (nN): Do zasilania instalacji elektrycznych W.L.Z YKY 4x10mm2 wyprowadzony z rozdzielnicy kablowej KRSN-P2/2F zabudowanej na dz. nr 304/5. Kabel wprowadzić do rozdzielnicy STN 80/58 zabudowanej na dz. nr 301/3 pod zaciski wyłącznika nadmiarowo prądowego S303C 20A. Kabel prowadzić w wykopie kablowym. Wykop kablowy o głębokości 0.8 m należy wykonać zgodnie z trasą naniesioną na Planie zagospodarowania terenu. Kabel w wykopie ułożyć linią falistą na podsypce z piasku o gr. 10 cm. Na kabel w miejscu wyprowadzenia ze złącza i wprowadzenia do rozdzielnicy STN oraz co 10 m na całej długości założyć oznaczniki z winiduru lub ołowiu z opisem wg normy. Przy złączach pozostawić zapas kabla w postaci pętli o dł. 2-3 m. W wykopie na całej długości od złącza do rozdzielnicy STN ułożyć bednarkę ocynkowaną FeZN 25x4mm stanowiącą uziom ochronny PE. Od wykonanego uziomu ochronnego wykonać odgałęzienia z bednarki FeZN 30x4 mm łącząc je z tablicą bezpiecznikową zabudowaną w rozdzielnicy STN. Na ułożony kabel nasypać warstwę piasku 10 cm, następnie warstwę gruntu rodzimego 15 cm. całość przykryć folią niebieską gr. min. 0,5mm. wykopy uzupełnić gruntem rodzimym. Układ pomiarowy zainstalowany w rozdzielnicy KRSN-2P/2F. W rozdzielnicy STN 80/58 zaprojektowano wydzielone obwody zasilania oświetlenia terenu, zasilania monitoringu oraz zasilania gniazd ogólnego przeznaczenia. Obwody zabezpieczono wyłącznikami nadmiarowo prądowymi typu S300 oraz wyłącznikiem różnicowo prądowym P303.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212354-2 - Roboty budowlane w zakresie zamków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45442300-0 - Roboty w zakresie ochrony powierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze najkorzystniejszej oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposób oceny ofert zawarte zostały w rozdz. XV SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do kierowania robotami budowlanymi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wymagane warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa w powyższym zakresie następujący warunek dotyczący odpowiedniego doświadczenia i osób skierowanych do realizacji zamówienia.
a) Wykonawcy zobowiązani są udokumentować posiadanie doświadczenia zawodowego, które obejmuje wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto, w zakresie prac konserwatorskich w obiektach średniowiecznych – gotyckich, objętych prawną ochroną konserwatorską przez wpis do rejestru zabytków, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie;
Przez wykonanie robót należy rozumieć:
- roboty rozpoczęte i wykonane w ww. okresie;
- roboty zakończone w ww. okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w ww. okresie.
Zamawiający wymaga podania nr rejestru zabytków i adresu zrealizowanej roboty.
b) Wykonawca wykaże, że podczas realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował osobami o następujących kwalifikacjach i doświadczeniu:
- 1 osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania budową w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), oraz spełniającą wymagania określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U. z 2024, poz. 1292), która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.
- 1 osobą, która będzie kierowała pracami konserwatorskimi. Zamawiający wymaga, aby osoba ta, ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14 a ust. 2 oraz spełniała wymagania, o których mowa w art. 37 a ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2013 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 1292) oraz posiadała doświadczenie zawodowe zdobyte (po uzyskaniu uprawnień), poprzez kierowanie pracami konserwatorskimi przy co najmniej dwóch obiektach wpisanych do rejestru zabytków, w zakresie porównywalnym z opisanymi w przedmiocie zamówienia tj. z pracami konserwatorsko- restauratorskimi koniecznymi do przeprowadzenia na murach wewnątrz wieży (bergfried).
Zamawiający wymaga wskazania nr rejestru zabytku i adresu zrealizowanych robót.
Dopuszcza się możliwość pełnienia funkcji kierownika budowy i kierownika prac konserwatorskich przez jedną osobę dysponującą łącznie wymaganymi kwalifikacjami i doświadczeniem.
- 1 osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania robotami instalacyjnymi elektrycznymi: uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
- 1 osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania robotami telekomunikacyjnymi: uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Dopuszcza się możliwość pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych i telekomunikacyjnych przez jedną osobę dysponującą łącznie wymaganymi kwalifikacjami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie wynikającym z art. 109 ust 1 pkt 4 Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykonawcy zobowiązani są udokumentować posiadanie doświadczenia zawodowego, uzyskanych w okresie ostatnich 10 lat, które obejmuje wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto, w zakresie prac konserwatorskich w obiektach średniowiecznych- gotyckich objętych prawną ochroną konserwatorską przez wpis do rejestru zabytków. Zamawiający wymaga podania nr rejestru zabytków i adresu wykonanej, wskazanej, w doświadczeniu roboty. na wzorze załącznika nr 3 do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawcy zobowiązani są udokumentować dysponowanie osobami, które posiadają uprawnienia budowlane w specjalnościach niezbędnych do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia publicznego, tj.:
a) 1 osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania budową w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, oraz spełniającą wymagania określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U. z 2024 poz. 1292), która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.
b) 1 osobą, która będzie kierowała pracami konserwatorskimi. Zamawiający wymaga aby osoba ta, ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14 a ust. 2 oraz spełniała wymagania, o których mowa w art. 37 a ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2013 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz posiadała doświadczenie zawodowe zdobyte (po uzyskaniu uprawnień), poprzez kierowanie pracami konserwatorskimi przy co najmniej dwóch obiektach wpisanych do rejestru zabytków, w zakresie porównywalnym z opisanym w przedmiocie zamówienia tj. z pracami konserwatorsko- restauratorskimi koniecznymi do przeprowadzenia na murach wewnątrz wieży (bergfried).
Zamawiający wymaga wskazania nr rejestru zabytku i adresu zrealizowanych robót.
c) 1 osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania robotami instalacyjnymi elektrycznymi: uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
d) 1 osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania robotami telekomunikacyjnymi: uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2. Pełnomocnictwa osób uprawnionych do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli jest wymagane,
3. Pełnomocnictwo do składania oferty wspólnej w zakresie określonym w art. 58 ust. 2 Ustawy, jeżeli jest wymagane.
4. Wykaz Podwykonawców i wskazanie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, jeżeli Wykonawca przewiduje udział Podwykonawców.
5. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. – o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest obowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium w wysokości 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej z następujących form lub kilku z nich w zależności od wyboru Wykonawcy:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 419 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Kole w Santander Bank Polska 1 Oddział w Kole Nr konta: 92 1090 1203 0000 0000 2000 1636 odpowiednio z dopiskiem „wadium – ZAMEK – Schody – ZP.271.8.2025.”
4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą w formie elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI. ust. 1 niniejszej SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców.
5. Zamawiający w przypadku wybrania oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, które mogą dotyczyć w szczególności następujących sytuacji:
1) zmiana postanowień umowy w przypadku zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy;
2) zmiana, w tym wydłużenie, terminu wykonania zamówienia na zasadach określonych w § 2 ust. 7 niniejszej umowy;
3) zmiana trybu, zasad i terminów rozliczeń wynagrodzenia umownego w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających taką zmianę;
4) zmiany dotyczące personelu kluczowego Wykonawcy, na zasadach określonych w projekcie umowy;
5) zmiana postanowień umowy w kontekście spowodowanym udzieleniem / zleceniem w trybie stosowanych regulacji prawnych zamówień dodatkowych lub innych zamówień powiązanych, których wykonanie stało się konieczne, zasadne lub celowe;
6) zmiana postanowień umowy w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcześniej przez Wykonawcę okoliczności związanych w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi, zmianami w zakresie całości prowadzonej działalności, czy innymi kwestiami mającymi wpływ na organizację procesu realizacji zamówienia po stronie Wykonawcy;
7) zmiana sposobu realizacji zamówienia w zakresie:
a) rezygnacji z podwykonawstwa;
b) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności realizacji z udziałem Podwykonawców;
c) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności realizacji z udziałem Podwykonawców części zamówienia, która została zastrzeżona do osobistego wykonania przez Wykonawcę,;
d) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności zmiany podmiotów, na zasobach których opierał się;
- w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcześniej przez Wykonawcę okoliczności związanych w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi, zmianami w zakresie całości prowadzonej działalności, kwestiami niezależnymi od Wykonawcy, czy też innymi niespodziewanymi okolicznościami mającymi wpływ na organizację procesu realizacji zamówienia po stronie Wykonawcy;
8) zmiany warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia związane z:
a) koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub zapobieżenia awarii;
b) koniecznością spowodowaną zmianą obowiązujących przepisów prawa;
c) wystąpieniem okoliczności powodujących, że niemożliwe jest zrealizowanie przedmiotu umowy w założony w OPZ sposób;
d) zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego;
e) zaistnieniem innej niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ;
9) zmiany o charakterze podmiotowym w zakresie Wykonawcy, jeżeli po stronie Wykonawcy występują podmioty działające wspólnie (np. konsorcjum, spółka cywilna) i w trakcie realizacji umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające lub utrudniające dalsze działanie wszystkim podmiotom tworzącym stronę wykonawczą;
10) zmiany postanowień umowy korzystne z punktu widzenia realizowanego zamówienia, jego społeczno-gospodarczego przeznaczenia, czy interesu społecznego lub interesu;
11) inne zmiany postanowień umowy związane z zaistnieniem okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy, a które mają wpływ na realizację umowy.
4. Strony umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego, niezwłocznie, wzajemnie informują się o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-10 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa zamawiającego pod adresem: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl w zakładce „Oferta” w celu złożenia oferty wybiera polecenie „Złóż ofertę/wniosek”. Szczegółowa instrukcja postępowania przy składaniu oferty zawarta jest w SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-10 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-08
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
2. Jeżeli Wykonawca nie złożył kosztorysu ofertowego wraz z ofertą, najpóźniej trzy dni przed podpisaniem umowy, ma obowiązek sporządzić i dostarczyć Zamawiającemu kosztorys/ kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie przedmiaru robót Zamawiającego. Kosztorys należy wykonać metodą kalkulacji uproszczonej z podaniem cen jednostkowych. Kosztorys/y stanowiły będą integralną część umowy.
2. Zamawiający wymaga złożenia przed podpisaniem umowy aktualnej polisy OC (wraz z opłaconymi wymaganymi na dzień jej złożenia składkami) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej za szkody wyrządzone na osobie i mieniu osób trzecich, o wartości minimum 1.000.000,00 zł.