Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 4.04.2025
Numer ogłoszenie 2025/BZP 00176780/01
Roboty budowlane
BUDOWA DROGI GMINNEJ NR 497579P
- UL.KAZIMIERZA WIELKIEGO W KOLE.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Koło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kolo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.kolo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA DROGI GMINNEJ NR 497579P
- UL.KAZIMIERZA WIELKIEGO W KOLE.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77930447-837f-4f04-95bb-bdc4b679b09b
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030702/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa ulicy Kazimierza Wielkiego w Kole
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/pn/gminamiejskakolo/demand/204329/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa za pośrednictwem Platformy zakupowej zamawiającego: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1513 ze zm. ) za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/ . Zamawiający dopuszcza komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@kolo.pl. tylko na etapie zadawania pytań do SWZ. Korzystanie z Platformy przez Wykonawców w zakresie
niniejszego postępowania jest bezpłatne, a w szczególności bezpłatne jest założenie i posiadanie konta oraz wykonywanie czynności Wykonawcy z zastosowaniem Platformy. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie dostępnym pod adresem internetowym Regulamin -Oneplace.marketplanet.pl oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy przestrzegać postanowień tego regulaminu. Sposób korzystania z Platformy jest określony w Instrukcji dla Wykonawcy dostępnej pod adresem internetowym: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Baza wiedzy". Wykonawca w celu złożenia oferty w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na Platformie – zaleca się założenie i sprawdzenie poprawności działania konta z odpowiednim wyprzedzeniem. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich skutecznego złożenia/wysłania na Platformie. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) podłączenie do Internetu: min 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe),
2) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta,
3) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chromelub MS Edge.
Do złożenia oferty za pośrednictwem Platformy konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy aktualnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego . Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę,
2) certyfikat kwalifikowany zainstalowany na komputerze, na którym Wykonawca będzie się logował do konta (certyfikat musi być
widoczny w magazynie logicznym certyfikatów systemu Windows o nazwie "Osobisty"). Podpis kwalifikowany należy złożyć zgodnie z instrukcją dostarczoną przez dostawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Podpis ma spełniać wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1725). Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca może zadawać pytania do treści SWZ za pośrednictwem Platformy poprzez funkcjonalność „Zadaj pytanie” (opcja ta nie wymaga logowania się do Platformy) lub po przystąpieniu do postępowania poprzez funkcjonalność „Przystąp do postępowania” i po zalogowaniu się przez Wykonawcę na konto użytkownika, w zakładce „Korespondencja skierowana do Zamawiającego”. Wnioski dotyczące wyjaśnienia treści SWZ złożone w trybie art. 284 ustawy Pzp, należy kierować drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy lub poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@kolo.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XX SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XX SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi o konstrukcji nawierzchni rozbieralnej, budowa zjazdów, drogi pieszo-rowerowej, chodnika oraz budowa infrastruktury technicznej tj. kanalizacji deszczowej, sieci oświetlenia przebudowy sieci teletechnicznej, oznakowanie pionowe i poziome, a także nasadzenie 20 szt. drzew gatunek sosna zwyczajna.
2. Inwestycja zlokalizowana jest w Kole na działkach:
1) 42/1 (42/3, 42/4, 42/5) 15, 18/2, 16/1, 3/1, 2/1, 48/2, 47/2, 54, 40/1, 39/6, 39/4, 38/1, 55, 106, 42/1, 45/2 jednostka ewidencyjna 300901_1 Miasto Koło;
2) Dz. nr 589/1 jednostka ewidencyjna 300908_2 Gmina Kościelec, obręb 0008 Gozdów.
3. DANE OGÓLNE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1) Zakres robót obejmuje:
a) - Budowę jezdni;
b) - Budowę drogi dla pieszych;
c) - Budowę zjazdów;
d) - Budowę poboczy;
e) - Budowę drogi dla pieszych i rowerów;
f) - Budowę rowów przydrożnych wraz z przepustami;
g) - Budowę kanalizacji deszczowej;
h) - Budowę sieci oświetlenia;
i) - Przebudowę sieci elektroenergetycznej;
j) - Przebudowę sieci teletechnicznej;
2) Branża drogowa.
a) Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej nr 497579P – ul. Kazimierza Wielkiego w Kole. Polegać będzie przede wszystkim na budowie jezdni z kostki betonowej o szerokości 3,5 – 5,0 m, budowie drogi dla pieszych i rowerów z kostki betonowej o szerokości 3,0 m i szerokości zmiennej od 1,5 m do 2,0 m w świetle, budowie obustronnych poboczy o szerokości 0,5 – 0,75 m, Projekt zakłada również budowę zjazdów do posesji z kostki betonowej w obrębie pasa drogowego.
b) Nawierzchnię jezdni, drogi dla pieszych i rowerów oraz zjazdy zaprojektowano z kostki betonowej o grubości 8 cm. Na połączeniu z jezdnią zaprojektowano krawężnik uliczny 15x30 cm (wyniesiony), natomiast w miejscu przejścia dla pieszych oraz zjazdów indywidualnych krawężnik zaniżono (wtopiony) bądź opornik 12x25 cm. Od strony posesji zaprojektowano obrzeże betonowe 8x30 cm. Na zjazdach zaprojektowano krawężniki betonowe uliczne 15x30 cm bądź 12x25 cm.
c) Pobocza zaprojektowano z kruszywa łamanego 0/31,5 o grubości 15 cm lub pobocza z funkcją rozsączania grubości 50 cm. Część zjazdów do posesji zaprojektowano z kruszywa łamanego.
d) Wody opadowe i roztopowe zbierane będą z nawierzchni jezdni przez wpusty uliczne i odprowadzane do kanalizacji deszczowej ze zrzutem do projektowanych rowów przydrożnych poprzez wyloty kanalizacji deszczowej.
- Klasa techniczna drogi – D;
- Prędkość projektowa – 50km/h;
- Kategoria ruchu - KR 2;
- Długość odcinka drogi gminnej objętego budową – 617,80 m;
- Długość odcinka drogi gminnej objętego budową (stare włączenie do drogi powiatowej nr 3470P – ul. Poniatowskiego) – 161,11 m;
- Nawierzchnia projektowanej jezdni – nawierzchnia z kostki betonowej;
- Szerokość pasa drogowego – 6,0 m÷13,0 m;
- Szerokość jezdni – 3,5 – 5,0 m.
e) Konstrukcja nawierzchni drogi dla pieszych:
- betonowa kostka fazowana koloru szarego - 6 cm;
- podsypka cementowo-piaskowa - 5 cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie - 15 cm.
Obramowanie nawierzchni chodnika za pomocą obrzeży betonowych o wymiarach 8x30x100cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15). W miejscu połączenia z jezdnią należy zastosować krawężnik uliczny betonowy 15x30x100 cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15).
f) Konstrukcja nawierzchni zjazdów do posesji z kostki betonowej:
- kostka betonowa fazowana, koloru czerwonego – 8cm;
- podsypka cementowo-piaskowa – 5cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego (0/31,5) - 15cm;
- Podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa - 15cm.
*w przypadku gruntów G3-G4 zamienić i zwiększyć grub. podbudowy o warstwę mrozoochronną
Obramowanie nawierzchni za pomocą krawężników betonowych o wymiarach 15x30x100cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15).
g) Konstrukcja nawierzchni jezdni:
- betonowa kostka fazowana, szara - 8cm;
- podsypka cementowo-piaskowa - 5cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 - 25cm;
- kruszywo naturalne stabilizowane cementem Rm=2,5MPa - 15cm.
*w przypadku gruntów G3-G4 zamienić i zwiększyć grubość podbudowy o warstwę mrozoochronną podłoże gruntowe, wtórny moduł sprężystości 100MPa wskaźnik zagęszczenia 0,98
Obramowanie nawierzchni za pomocą krawężników betonowych o wymiarach 15x30x100cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15).
h) Konstrukcja nawierzchni drogi dla pieszych wzmocnionej:
- betonowa kostka brukowa fazowana, szara - 8cm;
- podsypka cementowo-piaskowa - 5cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - 25cm;
- podłoże gruntowe, wtórny moduł sprężystości 80MPa, wskaźnik zagęszczenia 0,98.
Obramowanie nawierzchni chodnika wzmocnionego za pomocą obrzeży betonowych o wymiarach 8x30x100cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15). W miejscu połączenia z jezdnią należy zastosować krawężnik uliczny betonowy 15x30x100 cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15).
i) Konstrukcja drogi dla pieszych i rowerów:
- warstwa ścieralna z kostki betonowej bezfazowej typu BEHATON- 8cm;
- podsypka cementowo-piaskowa - 5cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego o frakcji 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie - 10cm;
- kruszywo naturalne stabilizowane cementem Rm=1,5MPa- 15cm.
*w przypadku gruntów G3-G4 zamienić i zwiększyć grub. podbudowy o warstwę mrozoochronną.
Obramowanie nawierzchni drogi dla pieszych i rowerów za pomocą obrzeży betonowych o wymiarach 8x30x100cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15). W miejscu połączenia z jezdnią należy zastosować krawężnik uliczny betonowy 15x30x100 cm na ławie betonowej z oporem betonowym (beton C12/15).
Istniejące sieci kablowe niskiego napięcia nN 0,4kV przy skrzyżowaniu poprzecznym z jezdnią, zjazdami na posesję oraz przy skrzyżowaniu i zbliżeniu z projektowaną podziemną infrastrukturą techniczną inną niż elektroenergetyczną zabezpieczyć dwudzielną rurą osłonową koloru niebieskiego o średnicy 110mm. W pobliżu uzbrojenia podziemnego projektowane roboty ziemne wykonywać ręcznie.
j) Konstrukcja jezdni asfaltowej KR2:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC11S) - 5cm;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC16W) - 7cm;
- podbudowa zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 - 20cm;
- kruszywo naturalne stabilizowane cementem Rm=2,5MPa - 15cm;
- podłoże gruntowe, wtórny moduł sprężystości 100MPa wskaźnik zagęszczenia 0,98.
k) Konstrukcja pobocza z kruszywa: kruszywo łamane 0/31,5 – 10 cm.
l) Konstrukcja zjazdów z kruszywa:
- kruszywo łamane 0/31,5 – 15cm;
- podbudowa z kruszywa naturalnego frakcji 0/31,50mm – 15 cm.
m) Konstrukcja pobocza z kruszywa z funkcją rozsączania: kruszywo łamane 0/31,5-63 - 50/50 - 50 cm.
n) Dodatkowe zalecenia realizacyjne:
- pochylenie poprzeczne dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów o wartości 1-2%;
- krawężniki wtopione w obrębie przejść dla pieszych i wyniesione maksymalnie +2 cm względem nawierzchni jezdni;
- przejścia pomiędzy krawężnikami betonowymi 15x30 cm wyniesionymi a krawężnikami wtopionymi 15x30 cm zatopionymi +2 cm (w obrębie ciągów pieszych) należy wykonać za pomocą krawężników skośnych na długości min. 2 mb;
- łuki wyokrąglające włączeń komunikacyjnych, wykonać za pomocą krawężników łukowych o promieniu krzywizny dostosowanym do projektowanych promieni skrętu;
- wykonawca w przypadku zbyt dużych różnic wysokościowych związanych np. z wykonaniem chodnika bądź zjazdów, poprzez podwyższanie terenu, powinien uwzględnić regulację wysokościową bram i furtek;
- w przypadku napotkania zbyt dużej różnicy wysokości na połączeniu drogi dla pieszych z terenem przyległym, należy obrzeża betonowe układać w pionie bądź stosować palisady betonowe;
- w przypadku wystąpienia w trakcie procesu realizacyjnego zbyt dużych spadków na zjazdach indywidualnych należy stosować rampy najazdowe lub uzupełniając kruszywem różnicę wysokości;
- w przypadku wystąpienia gruntów słabonośnych należy je bezwzględnie wymienić lub zastosować wzmocnienie podłoża gruntowego znanymi powszechnie sposobami, geosyntetykami itp.
*w miejscu występowania gruntów G3-G4 zgodnie z dokumentacją geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego, należy projektowaną dolną warstwę stabilizacji 15cm w każdym elemencie drogi dla wzmocnienia słabego podłoża gruntowego zamienić na warstwę mrozoochr.30cm gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem Rc 1,0.
3) Branża sanitarna
Budowa kanalizacji deszczowej poprzez:
Wody opadowe i roztopowe z nawierzchni jezdni będą odprowadzane do rowów przydrożnych lub będą odbierane poprzez projektowane wpusty uliczne i wprowadzane do projektowanej kanalizacji deszczowej ze zrzutem do projektowanych rowów przydrożnych otwartych.
- kanał deszczowy DN200 mm z rur PVC min. SN12 – 250,50 mb;
- typowe betonowe studzienki rewizyjne DN1200 mm – 5,0 kpl.
- typowe betonowe studzienki rewizyjne DN1200 mm z osadnikiem 0,5 m – 2,0 kpl.
- wpusty uliczne żelbetowe DN500 mm z osadnikiem 0,5 – 18,0 kpl.
4) Branża elektryczna
Zabezpieczenie istniejących sieci elektroenergetycznych nN 0,4 kV zasilanych ze stacji transformatorowych SN/nN nr: 71163, 71128, 70939 kolidujących z projektowaną budową drogi gminnej nr 497579P – ul. Kazimierza Wielkiego w Kole.
Istniejące elektroenergetyczne kable niskiego napięcia znajdujące się pod projektowaną jezdnią, zjazdami oraz przy skrzyżowaniu lub zbliżeniu z proj. infrastrukturą podziemną inną niż elektroenergetyczną zabezpieczyć rurą osłonową dwudzielną średnicy 110mm koloru niebieskiego. Otwory rur przepustowych zabezpieczyć przed wnikaniem ziemi i wody dławnicami czopowymi.
5) Branża teletechniczna
Budowa oraz demontaż sieci telekomunikacyjnej podziemnej i nadziemnej
6) Zieleń
Wykonania trawników na terenie płaskim i na skarpach przy użyciu mieszanek traw szybko rosnących.
Wycinka istniejącego drzewostanu w postaci ok. 17 drzew, wycinkę krzewów, a także nasadzenia kompensacyjne sosny zwyczajnej w ilości 20 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze najkorzystniejszej oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposób oceny ofert zawarte zostały w rozdz. XV SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do kierowania robotami budowlanymi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Warunki dotyczące określonej sytuacji finansowej lub ekonomicznej;
Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 3.000.000,00 zł;
2) Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa w powyższym zakresie następujący warunek dotyczący odpowiedniego doświadczenia i osób skierowanych do realizacji zamówienia.
a) Wykonawcy zobowiązani są udokumentować posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej (rozumianej jako doświadczenie zawodowe), uzyskanej w okresie ostatnich 5 lat, która obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie których realizowane były roboty związane z budową, przebudową dróg, placów, parkingów o wartości minimum 2.000.000,00 zł brutto, o nawierzchni z betonowej kostki brukowej.
W celu wykazania wymaganego doświadczenia zawodowego Zamawiający dopuszcza sumowanie nie więcej niż dwóch robót o niższej wartości wykonanych w powyższym zakresie.
b) Wykonawca dysponuje osobami, którą skieruje do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności:
- kierownikiem budowy - uprawnienia do kierowania robotami w specjalności drogowej;
- kierownikiem robót - uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
- kierownikiem robót - uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie wynikającym z art. 109 ust 1 pkt 4 Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia - gwarancyjną minimum 3.000.000,00 zł wraz z potwierdzeniem dokonania wpłat należnych składek.
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykonawcy zobowiązani są udokumentować posiadanie doświadczenia zawodowego, uzyskanych w okresie ostatnich 5 lat, które obejmuje wykonanie robót budowlanych, w zakresie których realizowane były roboty związane z budową, przebudową dróg, placów, parkingów o wartości minimum 2.000.000,00 zł brutto, o nawierzchni z betonowej kostki brukowej.
W celu wykazania wymaganego doświadczenia zawodowego Zamawiający dopuszcza sumowanie nie więcej niż dwóch robót o niższej wartości wykonanych w powyższym zakresie.
Wykazu robót budowlanych składa Wykonawca na wzorze załącznika nr 3 do SWZ.
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawcy zobowiązani są udokumentować dysponowanie osobami, które posiadają uprawnienia budowlane w specjalnościach niezbędnych do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia publicznego, tj.:
a) jedną osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej;
b) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
c) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wykonawca wskazuje osobę wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej w formularzu ofertowym, wykazując jednocześnie jej doświadczenie zawodowe, które podlega ocenia. W związku z powyższym, w tym zakresie, nie jest możliwe zastosowanie procedury uzupełnienia.
W zakresie dotyczącym dysponowania osobą kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz osobą kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego odpowiednio wypełniony załącznik nr 4 do SWZ pn.– Potencjał kadrowy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2. Pełnomocnictwa osób uprawnionych do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli jest wymagane,
3. Pełnomocnictwo do składania oferty wspólnej w zakresie określonym w art. 58 ust. 2 Ustawy, jeżeli jest wymagane.
4. Wykaz Podwykonawców i wskazanie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, jeżeli Wykonawca przewiduje udział Podwykonawców.
5. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. – o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest obowiązany wnieść na rzecz Zamawiającego wadium w wysokości 40.000,00 zł.
2. Wadium może być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej z następujących form lub kilku z nich w zależności od wyboru Wykonawcy:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Kole w Santander Bank Polska 1 Oddział w Kole Nr konta: 92 1090 1203 0000 0000 2000 1636 odpowiednio z dopiskiem „wadium – Budowa drogi gminnej nr 497579P – ul. Kazimierza Wielkiego w Kole – nr postępowania: ZP.271.11.2025”.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą w formie elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI. ust. 1 niniejszej SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców.
5. Zamawiający w przypadku wybrania oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, które mogą dotyczyć w szczególności następujących sytuacji:
1) zmiana postanowień umowy w przypadku zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy;
2) zmiana, w tym wydłużenie, terminu wykonania zamówienia na zasadach określonych w § 2 ust. 7 niniejszej umowy;
3) zmiana trybu, zasad i terminów rozliczeń wynagrodzenia umownego w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających taką zmianę;
4) zmiany dotyczące personelu kluczowego Wykonawcy, na zasadach określonych w projekcie umowy;
5) zmiana postanowień umowy w kontekście spowodowanym udzieleniem / zleceniem w trybie stosowanych regulacji prawnych zamówień dodatkowych lub innych zamówień powiązanych, których wykonanie stało się konieczne, zasadne lub
celowe;
6) zmiana postanowień umowy w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcześniej przez Wykonawcę okoliczności związanych w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi, zmianami w zakresie całości prowadzonej działalności, czy innymi kwestiami mającymi wpływ na organizację procesu realizacji zamówienia po stronie Wykonawcy;
7) zmiana sposobu realizacji zamówienia w zakresie:
a) rezygnacji z podwykonawstwa;
b) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności realizacji z udziałem Podwykonawców;
c) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności realizacji z udziałem Podwykonawców części zamówienia, która została zastrzeżona do osobistego wykonania przez Wykonawcę,;
d) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności zmiany podmiotów, na zasobach których opierał się;
- w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcześniej przez Wykonawcę okoliczności związanych w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi, zmianami w zakresie całości prowadzonej działalności, kwestiami niezależnymi od Wykonawcy, czy też innymi niespodziewanymi okolicznościami mającymi wpływ na organizację procesu realizacji zamówienia po stronie Wykonawcy;
8) zmiany warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia związane z:
a) koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub zapobieżenia awarii;
b) koniecznością spowodowaną zmianą obowiązujących przepisów prawa;
c) wystąpieniem okoliczności powodujących, że niemożliwe jest zrealizowanie przedmiotu umowy w założony w OPZ sposób;
d) zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego;
e) zaistnieniem innej niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ;
9) zmiany o charakterze podmiotowym w zakresie Wykonawcy, jeżeli po stronie Wykonawcy występują podmioty działające wspólnie (np. konsorcjum, spółka cywilna) i w trakcie realizacji umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające lub utrudniające dalsze działanie wszystkim podmiotom tworzącym stronę wykonawczą;
10) zmiany postanowień umowy korzystne z punktu widzenia realizowanego zamówienia, jego społeczno-gospodarczego przeznaczenia, czy interesu społecznego lub interesu;
11) inne zmiany postanowień umowy związane z zaistnieniem okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy, a które mają wpływ na realizację umowy.
2. Strony umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego, niezwłocznie, wzajemnie informują się o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-23 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa zamawiającego pod adresem: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl w zakładce „Oferta” w celu złożenia oferty wybiera polecenie „Złóż ofertę/wniosek”. Szczegółowa instrukcja postępowania przy składaniu oferty zawarta jest w SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-23 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-22
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Jeżeli Wykonawca nie złoży kosztorysu wraz z ofertą Zamawiający wymagał będzie jego złożenia 3 dni przed podpisaniem umowy w formie kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą kalkulacji uproszczonej z podaniem cen jednostkowych i harmonogramu rzeczowo terminowo- finansowego sporządzonego w oparciu o tabelę elementów scalonych.
2. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca zobowiązany będzie posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia za szkody wyrządzone na osobie i mieniu osób trzecich na kwotę nie niższą niż 3.000.000,00 zł .
3. Ponadto Wykonawca dokona ubezpieczenia od wszelkich ryzyk budowlano-montażowych (CAR) na czas realizacji inwestycji, w tym: wykonywanych prac, robót budowlanych, urządzeń oraz wszelkiego mienia ruchomego i nieruchomego związanego bezpośrednio z wykonywaniem przedmiotu Umowy na sumę nie mniejszą niż kwota wynagrodzenia brutto określona w ofercie.
4. W ramach zadania należy wykonać aktualizacje elektronicznej ewidencji dróg wraz z fotorejestracją w posiadanym przez Zamawiającego oprogramowaniu RoadMan oraz aplikacji LP-Portal na licencji firmy Lehmann + Partner Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie. Lehmann + Partner Polska Spółka z o.o.; 62-500 Konin, ul. Marii Dąbrowskiej 8; Tel. 501 131 979, e-mail: ktrafny@lehmann-partner.pl. Aktualizacja ewidencji musi obejmować cały odcinek referencyjny budowanej drogi oraz zwierać wszystkie elementy znajdujące się w pasie drogowym. Fotorejestracja pasa drogowego musi być wykonana w dowiązaniu do systemu referencyjnego posiadanego przez Zamawiającego, zdjęcia sekwencyjne z pięciu kamer o rozdzielczości min. 2452 x 1840.