W dzisiejszych czasach otoczenie rozwija się bardzo szybko. Współczesna szkoła ma dostarczyć uczniom nie tylko wiedzy. Ma też nauczyć, jak przystosować się do permanentnych zmian oraz przygotowywać do samodzielności w dużo większym stopniu, niż to było wymagane w przeszłości. W związku z tym uczniowie z kolskiej „trojki” rozpoczęli w ferie zimowe realizację projektu „Przedsiębiorczość drogą do nauki kreatywności i pracy zespołowej”.
Wychowankowie wzięli udział w cyklu zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Podczas spotkań organizowanych w ramach projektu nauczyciel rozwija u swoich wychowanków wrodzone predyspozycje, takie jak umiejętność kreatywnego myślenia, twórczego podejścia do problemów, poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, także uczy operatywności. Te predyspozycje stanowią obecnie o sukcesie jednostki.
W ramach zajęć uczniowie grali w gry rozwijające logiczne myślenie (papierowe i internetowe), rozmawiali o wartości pieniądza, wykonywali prace plastyczne związane z ekologicznymi grami planszowymi. Przed nimi jeszcze wycieczki do zakładów pracy na terenie naszego miasta, które z pewnością pomogą poznać obecne technologie i produkcje rodzimych wyrobów. Dodatkowo jeden blok zajęć poświęcony będzie dobrym manierom. Uczniowie dowiedzą się, jak kulturalnie zachowywać się w miejscach użyteczności publicznej. Będą ćwiczyli też nakrywanie do stołu. Te zajęcia odbędą się również poza szkołą. Uczniowie będą mieli okazję spotkać się z przedsiębiorcami – właścicielami różnych firm. W ramach projektu grupa uczniów zrealizuje tematy związane z poznawaniem struktury i działania Urzędu Miejskiego. Projekt realizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w partnerstwie z Poznańskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości.