Uczniowie z kolskiej „trojki” kontynuują rozpoczęty w ferie zimowe projekt „Przedsiębiorczość drogą do nauki kreatywności i pracy zespołowej”. Teraz realizują go już wszyscy czwartoklasiści, władze szkoły doszły bowiem do wniosku, że udział w koncepcie daje uczniom tak wiele dobrego, że szkoda byłoby zaniechać skutecznie rozpoczętych działań.
Pomysł na rozpoczęcie projektu wziął się stąd, iż obecnie od placówek edukacyjnych wymaga się nie tylko przekazania rzetelnej wiedzy, ale także nauki samodzielności i przystosowania młodego człowieka do permanentnych zmian. Dlatego naukę przedsiębiorczości w czasie ferii rozpoczęły chętne dzieci, a dziś kontynuują ówczesne działania wszyscy uczęszczający do klas IV. – Jesteśmy zdania, że operatywność i kreatywność to w dzisiejszych czasach najważniejsze cechy, i chcemy je rozwijać w naszych podopiecznych – przyznała wicedyrektor SP nr 3 Grażyna Trocińska.
Wychowankowie „trójki” biorą udział w cyklu zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Podczas spotkań organizowanych w ramach projektu nauczyciel rozwija u swoich wychowanków wrodzone predyspozycje, takie jak umiejętność kreatywnego myślenia, twórczego podejścia do problemów, poszukiwania innowacyjnych rozwiązań. Te cechy stanowią obecnie o sukcesie jednostki.
Czwartoklasiści byli w Miejskim Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w Kole, by przyjrzeć się funkcjonowania spółki oraz w Urzędzie Miejskim, gdzie struktury i procedury przybliżył im sekretarz miasta. W jednym z naszych lokali młodzi poznają sztukę nakrywania do stołu i nauczą się dobrych manier, a podczas spotkań z lokalnymi przedsiębiorcami poznają drogę do sukcesu, by w przyszłości wiedzieć, jak ewentualnie założyć własny biznes. Uczą się również intensywnie gry planszowej „Potentaci soku”, otrzymanej przez Urząd Marszałkowski, gdyż ta rozrywka doskonale rozwija przedsiębiorczość.