Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  24 Lipca 2024 r. Imieniny: Krystyny i Olgi

Wakacje, ale szkoła uczy

Dodane: 16 Lipiec 2014  10:16:00   Opublikował:
Wakacje, ale szkoła uczy
Wakacje rozpoczęły się na dobre i większość młodzieży zapomniała o trudach minionego roku szkolnego. Torby z książkami rzucone w kąt, często pozostawione nie rozpakowane w oczekiwaniu na wrzesień. Jednak nie wszyscy myślą tylko o wypoczynku. Jest grupa chętnych uczniów liceum pod opieką polonistki Pani Haliny Szmyt-Kabacińskiej, którzy w każdy wtorek spotykają się w klasie 104 Liceum Ogólnokształcącego w Kole i doskonalą swój język polski.

Celem letniej szkoły jest lepsze poznanie i przygotowanie się do nowej matury 2015 r. Tegoroczni uczniowie klas II liceów ogólnokształcących wiosną przyszłego roku - jako pierwsi - będą pisać maturę w nowej formule. Są oni pierwszym rocznikiem uczniów liceów, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego. Jeden z pomysłów nowej matury ustnej zakłada, że każdy uczeń losuje jedno pytanie i ma na jego przygotowanie 15 minut. W tym czasie musi zapoznać się z tekstem kulturowym, literackim, popularnonaukowym lub publicystycznym. Po zapoznaniu się z treścią zadania maturzysta przez 10 minut będzie rozmawiał z komisją o tekście, jego kontekstach, wykonywał będzie polecenia zawarte w zadaniu. W części pisemnej egzaminu zdający otrzymuje jeden arkusz egzaminacyjny, który składa się z dwóch części:
  • testu sprawdzającego umiejętność wykonywania na tekście nieliterackim operacji dowodzących jego rozumienia na różnych poziomach,
  • części sprawdzającej umiejętność tworzenia wypowiedzi argumentacyjnej (wypracowania).
Rozprawka na poziomie podstawowym sprawdza zarówno umiejętność odbioru, analizy i interpretacji tekstu literackiego, jak i tworzenia własnej wypowiedzi. Aby przygotować tego rodzaju wypowiedź, uczeń musi najpierw rozpoznać sens załączonego do polecenia tekstu, określić jego problematykę, odnaleźć elementy znaczące dla odczytania utworu, następnie wyszukać odpowiednie konteksty przydatne do opracowania zagadnienia.

To właśnie umiejętność pisania rozprawki jest tematem przewodnim wakacyjnych spotkań młodzieży z nauczycielem.

Tegoroczna matura w całej Polsce wypadła źle, co 3 maturzysta nie zdał. W kolskim liceum odsetek uczniów którym się nie powiodło to 3,2 %  (na 249 zdających 8 osób nie zdało). Wszyscy mają możliwość poprawy egzaminu maturalnego w sierpniu.

Galeria zdjęć

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA