Już po raz czwarty współpraca nauczycieli języków obcych w Gimnazjum nr 2 zaowocowała zorganizowaniem i przeprowadzeniem Konkursu Poezji Obcojęzycznej wśród młodzieży gimnazjalnej.
Przedsięwzięciu przyświecają niezmiennie te same ważne idee, których znaczenia nie sposób przecenić w dobie wszechogarniającej rewolucji informacyjnej, gdy tak niewiele czasu poświęca się dbałości o język czy jakość wypowiedzi. Poezja stanowi więc swego rodzaju antidotum – zabawa słowem dystansuje nas od szybkiego tempa życia, jakie narzuca współczesna cywilizacja. Z kolei poezja obcojęzyczna, tak rzadko goszcząca nawet na lekcjach języków obcych, stanowi doskonały pretekst do nauki wymowy i intonacji w obrębie tych języków. Recytując wiersze, uczniowie rozwijają umiejętności teatralne, a także uwrażliwiają się na piękno języka. Rywalizacja odbywa się w przyjaznej atmosferze.
Konkurs ma na celu zbudowanie dodatkowej motywacji do nauki i doskonalenia znajomości języków angielskiego i niemieckiego.
Uczniowie byli oceniani za dobór repertuaru, interpretację oraz wymowę przez jury składające się z nauczycieli gimnazjum: p. Monikę Łukanowską i p. Teresę Sańko (j. angielski), p. Aldonę Krawczyk oraz p. Elżbietę Różańską (j. niemiecki).
Nagrody otrzymały: Zofia Kazimierczak kl. III b, Nina Swarcewicz kl. III b, Anna Mroczkowska kl. II c, Natalia Kamecka kl. II d, Wiktoria Kwaśniewska kl. III e, Patrycja Orłowska kl. II c. Gratulujemy!