Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  29 Grudnia 2024 r. Imieniny: Tomasza i Dominika

Skorzystaj ze zwolnienia od podatku od nieruchomości!

Dodane: 08 Wrzesień 2015  13:59:00   Opublikował:
Skorzystaj ze zwolnienia od podatku od nieruchomości!
W związku z wejściem w życie uchwały Nr XI/93/2015 Rady Miejskiej w Kole z dnia 24 czerwca 2015 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości – w ramach pomocy de minimis – budynków lub ich części zlokalizowanych w mieście Koło dzielnica Stare Miasto oraz ulice Toruńska i Sienkiewicza, w których wykonano remont elewacji /Dz. Urz. Woj. Wlkp. poz. 4661/, Burmistrz Miasta Koła informuje o możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości dla budynków lub ich części, pobudowanych przed 1950 rokiem, a zlokalizowanych w obrębie Kolskiej Starówki oraz przy dwóch głównych ciągach komunikacyjnych miasta tj. ul. Toruńskiej oraz ul. Sienkiewicza, w których wykonano remont elewacji.
 
Uchwała przewiduje zwolnienie od podatku od nieruchomości w wysokości uwzględniającej 100% kosztów własnych poniesionych na remont elewacji, proporcjonalnie do posiadanego udziału w wyremontowanej nieruchomości. Przy czym, przyznane zwolnienie podatkowe przysługiwać może przez okres nie dłuższy niż 10 lat.
 
Kosztami kwalifikującymi się do objęciem przedmiotowym zwolnieniem od podatku od nieruchomości są koszty poniesione przez podatnika na remont elewacji, tj. koszty materiałów i usług budowalnych, bądź konserwatorskich i koszty wykonania dokumentacji z wyłączeniem kosztów związanych z wymianą stolarki okiennej oraz stolarki drzwiowej. Do kosztów remontu elewacji zalicza się udokumentowane fakturami lub rachunkami wydatki konieczne w zakresie wykonania projektu budowalnego i wszelkiej dokumentacji, w tym powykonawczej oraz w zakresie wykonywanych prac remontowych.
 
Zwolnienie od podatku od nieruchomości przysługuje wówczas, gdy na przeprowadzenie remontu została wydana decyzja przez właściwy organ lub przeprowadzenie prac remontowych zostało zgłoszone do właściwego organu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm./.
 
Zwolnienie od podatku od nieruchomości, w myśl § 3 ust. 1 powołanej uchwały, przysługuje podatnikowi niezalegającemu z zapłatą zobowiązań wobec Gminy Miejskiej Koło.
 
Aby uzyskać prawo do zwolnienia od podatku od nieruchomości podatnik winien po zakończeniu remontu, złożyć wraz z wnioskiem stanowiącym załącznik Nr 1 do powołanej wyżej uchwały,  dokumenty wymienione w § 5 uchwały.
 
Zatem podatnik będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej winien złożyć wraz  z wnioskiem o udzielenie pomocy:
 
a/ oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą zobowiązań na rzecz Gminy Miejskiej Koło, na formularzu stanowiącym załącznik Nr 2 do uchwały,
 
b/ informację w sprawie podatku od nieruchomości na formularzu według ustalonego wzoru,

c/ zdjęcia potwierdzające wygląd elewacji po zakończeniu remontu,
 
d/ informację zbiorczą o wysokości poniesionych kosztów wraz z kopiami dokumentów /oryginały do wglądu/: faktur, rachunków oraz innych dokumentów świadczących o wydatkowaniu środków na remont elewacji. W przypadku wystawienia faktur lub rachunków na wspólnotę mieszkaniową w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali /Dz. U. z 2000r. Nr 80, poz. 903 ze zm./, poniesione nakłady na remont elewacji rozlicza się proporcjonalnie do posiadanego przez podatnika udziału w wyremontowanej nieruchomości /wynikającego z aktu notarialnego/,
 
e/ kopie dokumentów potwierdzających początkowy i końcowy dzień remontu elewacji w szczególności dziennik budowy jeżeli został wydany, protokół zdawczo – odbiorczy, protokół odbioru prac konserwatorskich,
 
f/ kopie uzyskanych pozwoleń, uzgodnień lub zgłoszeń.
 
Natomiast podatnik będący przedsiębiorcą zobowiązany jest do przedłożenia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości:

a/ oświadczenia o niezaleganiu z zapłatą zobowiązań na rzecz Gminy Miejskiej Koło, na formularzu stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały,
 
b/ deklaracji na podatek od nieruchomości lub informacji w sprawie podatku od nieruchomości - na formularzu według ustalonego wzoru,
 
c/ zdjęć potwierdzających wygląd elewacji po zakończeniu remontu,
 
d/ informacji zbiorczej o wysokości poniesionych kosztów wraz z kopiami dokumentów /oryginały do wglądu/: faktur, rachunków oraz innych dokumentów świadczących o wydatkowaniu środków na remont elewacji. W przypadku wystawienia faktur lub rachunków na wspólnotę mieszkaniową w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali /Dz. U. z 2000r. Nr 80, poz. 903 ze zm./, poniesione nakłady na remont elewacji rozlicza się proporcjonalnie do posiadanego przez podatnika udziału w wyremontowanej nieruchomości /wynikającego z aktu notarialnego/,
 
e/ kopii dokumentów potwierdzających początkowy i końcowy dzień remontu elewacji w szczególności dziennik budowy jeżeli został wydany, protokół zdawczo – odbiorczy, protokół odbioru prac konserwatorskich,
 
f/ kopii uzyskanych pozwoleń, uzgodnień lub zgłoszeń,
 
g/ informacji i dokumentów określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis /Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm./,
 
h/ wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz o pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie otrzymanej w tym roku oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie /zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały/, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy w tym okresie /zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały/.
 
Zwolnienie od podatku od nieruchomości będzie przysługiwało od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Burmistrz Miasta Koła potwierdzi spełnienie przez podatnika warunków do uzyskania zwolnienia od podatku od nieruchomości.
 
Wprowadzone na podstawie powołanej uchwały Rady Miejskiej w Kole zwolnienie od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców, zgodnie z art. 20 b ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2014r. poz. 849 ze zm./, stanowi pomoc de minimis, która musi być udzielona zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji /UE/ Nr 1407/2013 w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis  /Dz. Urz. UE L 352 z 24 grudnia 2013r./.
 
W Kole cały czas istnieje potrzeba gruntowej modernizacji wielu zaniedbanych obiektów, w tym przede wszystkim  kamienic i ich fasad położonych na obszarze Starego Miasta oraz dwóch głównych arterii komunikacyjnych tj. ul. Toruńskiej i ul. Sienkiewicza, które pozostają wizytówką naszego Miasta.

Burmistrz Miasta Koła liczy, iż proponowane nowe rozwiązania skłonią właścicieli nieruchomości, poprzez poczynione oszczędności na podatku od nieruchomości, do przyśpieszenia decyzji o przeprowadzeniu remontu budynków, a tym samym polepszenie wyglądu i walorów estetycznych wielu ulic „Kolskiej Starówki” oraz ul. Toruńskiej i ul. Sienkiewicza.
 
Treść uchwały Nr XI/93/2015 Rady Miejskiej w Kole z dnia 24 czerwca 2015r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości – w ramach pomocy de minimis – budynków lub ich części zlokalizowanych w mieście Koło dzielnica Stare Miasto oraz ulice Toruńska i Sienkiewicza, w których wykonano remont elewacji /Dz. Urz. Woj. Wlkp. poz. 4661/ została zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Kole: www.kolo.pl (zakładka: Biznes / Lokalne podatki i opłaty / Pomoc de minimis). 

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA