Informujemy, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji uruchomiło nowe e-usługi na platformie ePUAP: wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wniosek o odpis aktu stanu cywilnego. Są to usługi centralne, co oznacza, że zostały wystawione przez resort w danej sprawie, ale służą one do załatwiania spraw we wszystkich podmiotach, które realizują dane zadanie.
Oznacza to, że obywatele mogą elektronicznie zwrócić się o realizację wniosków dostępnych na platformie ePUAP do poszczególnych Urzędów Gmin. Od teraz można wnioskować o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu lub pobrać akt stanu cywilnego bez konieczności osobistej wizyty w danym urzędzie. Od wnioskodawcy wymagany jest podpis kwalifikowany i profil zaufany (instrukcje na platformie ePUAP).
Usługi są dostępne tu:
W celu skorzystania z usługi elektronicznej należy zalogować się, potwierdzić profil zaufany i przejść do załatwiania sprawy.
Zasady korzystania z usługi wyjaśnione zostały pod w/w adresami lub na platformie ePUAP w strefie klienta.
Przedstawione usługi są pierwszymi z serii e-usług, których uruchomienie stanowi realizację przepisów prawa (ustawy o dowodach osobistych, ustawy o ewidencji ludności, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy kodeks wyborczy oraz ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne).
Źródło: Wielkopolski Urząd Wojewódzki