24 lipca 2012 roku, Restauracja MILKA mieszcząca się w Kole przy ulicy Towarowej 6, gościła u siebie uczestników i organizatorów konferencji podsumowującej projekt zrealizowany pod nazwą „Wdrożenie usprawnień zarządczych oraz szkolenia kadr Gmin Koło, Grzegorzew, Kłodawa, Kościelec, Osiek Mały”. Organizatorem spotkania była Gmina Miejska Koło wraz z gminami realizującymi ww. projekt.
O godzinie 10.00 wszystkich zgromadzonych gości przywitali Burmistrz Miasta Koła – Mieczysław Drożdżewski oraz Koordynator projektu - Andrzej Bednarkiewicz, który w formie prezentacji multimedialnej podsumował roczne działania podjęte w ramach realizacji projektu.
Uczestnikami spotkania byli przedstawiciele: gmin biorących udział w projekcie, innych gmin powiatu kolskiego, zarządu projektu, partnerów projektowych, obszaru biznesu, Starostwa Powiatowego w Kole, rad gminnych i miejskich oraz kierownicy i dyrektorzy gminnych jednostek organizacyjnych. Na konferencje zostały zaproszone również lokalne media.
Kolejnym punktem konferencji były wystąpienia prelegentów:
-
Anna Popek – wykład pt. Systemy służące poprawie zarządzania i jakości świadczonych usług oraz wzrostu zaufania społecznego,
-
dr Artur Zimny – wykład pt: Kompetentni pracownicy i mieszkańcy – kluczowy warunek rozwoju przedsiębiorstw i regionów,
-
Dagmara Kanik – Kłoczko – wykład pt: Szkolenia jako element rozwoju kompetencji – czynniki decydujące o skuteczności.
Konferencja zakończyła się ciepłym poczęstunkiem i miłymi słowami ze strony gości odnośnie realizacji i przebiegu projektu.
Warto dodać, iż w ramach projektu zrealizowano 54 szkolenia w zakresie 33 bloków tematycznych, podzielonych na: szkolenia miękkie (rozwijające zdolności interpersonalne), szkolenia specjalistyczne. W szkoleniach brało udział 105 pracowników urzędów gmin realizujących projekt. Ponadto zorganizowane zostały studia podyplomowe na trzech kierunkach (dwa zorganizowane w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie i jeden na Politechnice Poznańskiej) – łącznie studia ukończyło 31 urzędników. W ramach projektu odbyły się 4 spotkania z cyklu „Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk”.
Co ważne - podczas realizacji projektu, wdrożone zostały systemy służące poprawie zarządzania i jakości świadczonych usług (system monitorowania poziomu satysfakcji klientów – w 3 Urzędach, procedura aktualizowania mapy organizacji pozarządowych – 5 Urzędów, procedura konsultacji społecznych – 1 Urząd, system monitorowania decyzji administracyjnych – 1 Urząd).