Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  23 Lipca 2024 r. Imieniny: Brygidy i Bogny

LOK „Starówka” z MTC na Lednicy

Dodane: 06 Wrzesień 2016  07:53:00   Opublikował:
Do Palatium Mieszka I i Dobrawy na Ostrów Lednicki w 1050-lecie Chrztu Polski Powiatowy Klub Młodzieżowy LOK „Kolska Starówka”, wspólnie z Muzeum Technik Ceramicznych w Kole, zorganizowały w sobotę 3 września wyprawę edukacyjną dla 20 osób związanych z MTC i ze Staromiejskim Klubem LOK. Wyprawa na Lednicę kończyła wakacyjną akcję letnią dla dzieci i młodzieży, wspólnie organizowaną tego lata przez MTC i LOK w Kole.

Z Koła grupa wyjechała autokarem około godz. 8-ej rano z parkingu spod starostwa, ażeby już po półtorej godzinie jazdy zatrzymać się w okolicy Strzałkowa na dawnej granicy państw zaborczych Prus i Rosji Carskiej. Przewodnikiem naszym na tej wyprawie oczywiście był dyrektor kolskiego muzeum pan Tomasz Nuszkiewicz. Z zaciekawieniem grupa wysłuchała jego opowieści o tym miejscu.

Kolejny przystanek to już Lednica i przeprawa promowa naszej grupy z Koła na Ostrów Lednicki. Tu w grodzie obronnym pierwszych Piastów spędziliśmy prawie dwie godziny, zwiedzając odkrytą przez archeologów ponad tysiącletnią zabytkową siedzibę księcia Mieszka I i jego żony Dobrawy oraz  ich syn króla Bolesława Chrobrego. Ponownie dyrektor MTC w przekazaniu nam swojej wiedzy o tym miejscu  był niezawodnym. Dziękujemy. Jeszcze tylko zakupy w przy muzealnym sklepiku, zwiedzenie wystawy w Muzeum Pierwszych Piastów, a także obejrzenie filmu o odkryciach archeologicznych na Ostrowie i w lednickim jeziorze i autokarem udaliśmy się w kierunku słynnej Ryby na Lednicy. Trafiliśmy tam na niebywałą uroczystość „Ogólnopolskie spotkanie seniorów na Lednicy”  z wystawionymi publicznie relikwiami św. Wojciecha i naszego św. Jana Pawła II. Spotkaliśmy tam również grupki pielgrzymów z naszego miasta. Oczywiście wszyscy obowiązkowo przeszliśmy pod „Rybą” i po krótkim odpoczynku udaliśmy się w kierunku Gniezna. A w Gnieżnie, również obowiązkowo zwiedzenie katedry oraz krótka modlitwa przy relikwiach św. Wojciecha. Na koniec McDonald’s. Do Koła dotarliśmy około godziny 18-tej.

Każdy z uczestników wyprawy na Lednicę otrzymał od organizatorów okolicznościowy pamiątkowy dyplom. Grupa serdecznie dziękuje panu Tomaszowi Nuszkiewiczowi za przekazanie w sposób ciekawy wiedzy o miejscach, do których dotarliśmy a pani radnej Rady Miejskiej w Kole Ewie Lewickiej za pomoc w organizacji tej wyprawy.