Strona ta wykorzystuje cookies 🍪
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503 um@kolo.pl | 19 Listopada 2024 r. Imieniny: Salomei i Seweryna
Rodziców często martwi to, co w zachowaniu dziecka jest normą rozwojową. Zdarza się także ,że niektóre niepokojące zachowania lub reakcje pozostają niezauważone lub niewłaściwie interpretowane. Trudno czasem zorientować się kiedy i jakie podjąć działania naprawcze, wspomagające. Jedno jest pewne, że nigdy nie jest na nie za wcześnie. O tym, które zachowania należy uznać za trudne, kiedy mamy do czynienia z zaburzeniami rozwoju emocjonalno-społecznego, jakie są ich wskaźniki oraz rodzaje warto z rodzicami rozmawiać. Są oni przecież partnerami przedszkola w wychowaniu najmłodszych. Współpraca w tym zakresie jest zawsze nieodzowna.
Przedszkole Miejskie nr 5 w Kole zaprosiło rodziców dzieci 4 letnich z grupy II do udziału w warsztatach. Zorganizowała je nauczycielka Renata Zamelska, która opracowała prezentację na temat „Trudne zachowania przedszkolaka. Jak sobie z nimi radzić”. Warsztaty , to jedna z bardziej efektywnych form współpracy i poszerzania orientacji pedagogicznej. To także dobra okazja do wymiany doświadczeń, uczenia się od siebie nawzajem i ujednolicenia postaw wychowawczych.
Warsztaty pomogły zorientować się jakie są rzeczywiste potrzeby rozwojowe dziecka i główne przyczyny występowania trudności wychowawczych. Rodzice opracowali samodzielnie listę skutecznych wychowawczo działań, uczyli się właściwych sposobów komunikacji z dzieckiem. Było też miejsce na integrację z grupą. W ćwiczeniach interpersonalnych trzeba było pokonać własne opory w kontaktach , zbudować poczucie zaufania i akceptacji. Wszystko po to , by lepiej zrozumieć potrzeby i problemy z jakimi dziecko musi sobie poradzić w czasie nawiązywania relacji emocjonalno-społecznych z innymi.
Dobrze jest wiedzieć to fakt, i nie ma przesady w twierdzeniu, że wiedzy nigdy dosyć. Z wiedzy wyniesionej z warsztatów każdy rodzic skorzysta wg potrzeb. Zawsze też może podzielić się nią z innymi.
W imieniu organizatorki przedsięwzięcia oraz dyrektora PM 5 pozostaje zatem podziękować wszystkim rodzicom, którzy znaleźli czas i motywację by w warsztatach wziąć udział. Słowa uznania kierujemy w ich stronę za aktywność i chęć podwyższania swoich kompetencji nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą.