Strona ta wykorzystuje cookies 🍪 W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".
tel. 63 27 20 810 lub 63 26 27 503  um@kolo.pl  |  6 Lipca 2024 r. Imieniny: Dominiki i Łucji

„Biorę odpowiedzialność” - spotkanie profilaktyczno-edukacyjne w MOPiPR

Dodane: 26 Kwiecień 2017  14:47:00   Opublikował:
„Biorę odpowiedzialność” - spotkanie profilaktyczno-edukacyjne w MOPiPR
19 kwietnia w siedzibie MOPiPR gościła klasa II zdrowia i urody Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół Technicznych w Kole. W trakcie wizyty uczennice zapoznały się z formami pomocy, działalnością Ośrodka i  realizowanymi projektami. Na spotkaniu profilaktyczno – edukacyjnym pod tytułem „Biorę odpowiedzialność” omówiono szkody wynikające z picia alkoholu przez kobiety w ciąży. Podczas zaprezentowanej prezentacji i projekcji filmu dyskutowano o ogólnodostępnych mitach dotyczących wpływu alkoholu na organizm, skutkach działania alkoholu na płód, objawów FAS.

Nie da się wyleczyć dziecka, które ma płodowy zespół alkoholowy. Można poprawić jego funkcjonowanie i jakość życia. Dlatego tak ważna jest opieka, żeby nie pogłębiać tego stanu. FAS jest zaburzeniem, które sięga wszystkich możliwych obszarów rozwojowych, począwszy od motoryki, przez wszystkie zmysły. Istotna jest  wczesna diagnoza płodowego zespołu alkoholowego, a w przypadku jego rozpoznania skuteczne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne. Nie mniej znaczące jest zapobieganie omawianemu zaburzeniu, a więc działalność profilaktyczna eliminująca zjawisko spożywania alkoholu w czasie ciąży. Stąd tematyka podjęta na  spotkaniu w MOPiPR.

Źródło: MOPiPR w Kole

Blog Burmistrza
Miasta Koła

Kalendarium wydarzeń

Strona stworzona przez F&A MEDIA