Na zwycięzców czekają nagrody rzeczowe! Strona internetowa konkursu wraz z formularzem zgłoszeniowym znajdują się pod adresem: https://wolnelektury.pl/formularz/cojaczytam2020/ [2]. [3]
Do udziału w konkursie zapraszamy uczniów w wieku 9-19 lat będących uczniami jednej szkoły lub innej placówki oświatowej bądź czytelnikami jednej biblioteki. Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu kampanii promującej czytelnictwo w najbliższym otoczeniu.
W związku z panującą epidemią zachęcamy, aby działania konkursowe przenieść do Internetu i wykorzystać właściwie nieograniczone możliwości nowych technologii, które w XXI wieku są tak samo skuteczne w promowaniu czytelnictwa, jak spotkania osobiste. Zachęcamy do organizowania na przykład spotkań czytelniczych online, nagrywania podcastów, organizowania konkursów na najciekawsze zdjęcie z książką itd. Bez wychodzenia z domu również można w ciekawy sposób promować czytelnictwo, a być może przy okazji posiąść nowe umiejętności związane z wykorzystanie nowych technologii i internetu.
Kampanie należy promować w mediach społecznościowych i używać do tego hasztagów #wolnelektury i #cojaczytam. Przeprowadzone kampanie będzie można zgłaszać poprzez formularz konkursowy znajdujący się pod tym adresem [3] od 14 września do 16 listopada 2020 roku.
W konkursie mogą wziąć udział 3-5-osobowe grupy uczniów, w dwóch kategoriach wiekowych: 9-14 i 15-19 lat. Każdy zespół będzie pracował pod nadzorem opiekuna (np. nauczyciela bądź bibliotekarza), który na koniec zgłosi zespół do konkursu.
Wszystkich zainteresowanych III edycją konkursu #cojaczytam, zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter konkursowy [4]. Ze względu na zalecaną przez nas zdalną formę prowadzenia działań, będziemy wspomagać wszystkich zainteresowanych inspiracjami, pomysłami i wskazówkami, jak takie akcje przeprowadzać.
Przygotowując pracę konkursową – kampanię promującą czytelnictwo – uczestnicy uczą się pracy nad konkretnym projektem od samego początku aż do końca: od pomysłu do efektu końcowego. Trenują także pracę w grupie, terminowość i odpowiedzialność, a wykorzystują kreatywność. Przestrzenią do publikacji kampanii są media społecznościowe – doskonale znane dzisiejszej młodzieży, a zalecaną platformą jej realizacji – Internet. Nauczyciele, sprawując opiekę nad zespołami, mogą bliżej poznać wirtualny świat swoich podopiecznych i lepiej zrozumieć ich codzienność. Zalecana w tym roku zdalna forma prowadzenia działań to okazja, by wypróbować nowoczesne sposoby komunikacji, współpracy i promocji oraz zmierzyć się z wyzwaniem odpowiedzialności za drugą osobę i dostosować się do nowych realiów. Opublikowana kampania to także wartość dla instytucji biorącej udział w konkursie i najbliższego otoczenia – jest prawdziwą zachętą do czytania książek.
Szczegółowy regulamin konkursu dostępny jest tutaj [5].
Wszelkie pytania prosimy kierować pod adres konkurs@nowoczesnapolska.org.pl.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Źródło: PiMBP w Kole