Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Kole zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.kolo.pl
Data publikacji strony internetowej: 7 września 2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 7 września 2020 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) mają dodany tekst alternatywny lub opisy treści.
- Brak audiodeskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
- Umieszczone w serwisie filmy nie mają dołączonych napisów ani tłumacza języka
migowego
- Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go
brakuje.
- Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. Alternatywą dla części niedostępnych plików w formacie .pdf są pliki w formacie .doc.
- Niektóre linki w treści zawierają jako opis fragment adresu URL.
- Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują, a niektóre odnośniki w ramach jednego serwisu internetowego nie otwierają się w tym samym oknie.
Treści nieobjęte przepisami
Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł, zostały wytworzone przez inne podmioty niż
Urząd Miejski w Kole i przekazane do publikacji w formie papierowej lub
skanów - nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach
organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. pliki
udostępniane są dla programistów i opisują schemat dokumentów,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one
charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać
narzędziem OCR.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
- Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach
przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane
przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z
obowiązku zapewniania dostępności.
- Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 7 września 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych:
ALT + 1 - przejdź do wyszukiwarki
ALT + 2 - przejdź do mapy strony
ALT + 3 - przejdź do strony głównej
ALT + 4 - wersja z wysokim kontrastem
ALT + 5 - wersja z domyślnym kontrastem
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- Serwis posiada wygodną nawigację ułatwiającą przeglądanie treści poprzez osoby niedowidzące i niesłyszące,
- możliwa zmiana wielkości czcionki,
- skróty klawiszowe dostępne we wszystkich przeglądarkach,
- zastosowano prawidłowy kontrast,
- możliwość zmiany kontrastu
- konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna,
- tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł stworzony w oparciu o jeden ustalony wzorzec,
- nagłówki prawidłowo wdrożone w stronie głównej oraz podstronach,
- fokus oraz tabindex – prawidłowo wdrożone, każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnych elementach strony a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna,
- informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny,
Zgodność ze standardami
- HTML 5
- WCAG 2.0 (poziom AA)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dariusza Rucińskiego - mejlowo bhp@kolo.pl lub telefonicznie (63) 26 27 538.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Burmistrz Miasta Koła
- ul. Stary Rynek 1, 62-600 Koło
- um@kolo.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Kole znajduje się w budynkach zlokalizowanych przy:
ul. Stary Rynek 1 - Ratusz Miejski
62-600 Koło
ul. Mickiewicza 12
62-600 Koło
W budynku przy ul. Stary Rynek 1 – Ratusz Miejski znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych. Do windy zewnętrznej prowadzi wejście od ul. Stary Rynek 1 (tylne wejście bramą od strony dziedzińca). Przy głównym wejściu od strony Rynku znajduje się dzwonek dla osób mających problemy w poruszaniu się. Po jego naciśnięciu powinien pojawić się pracownik, który udzieli informacji o załatwieniu sprawy.
W budynku przy ul. Mickiewicza 12 znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych. Do windy zewnętrznej prowadzi wejście od ul. Klasztornej (tylne wejście od strony parkingu). Przy głównym wejściu od strony ul. Mickiewicza znajduje się dzwonek dla osób mających problemy w poruszaniu się. Po jego naciśnięciu powinien pojawić się pracownik, który udzieli informacji o załatwieniu sprawy.
Schody we wszystkich budynkach są oznakowane ostrzegawczym, kontrastowym kolorem dla osób z uszkodzonym wzrokiem.
W pobliżu trzech lokalizacji na parkingach znajdują się wyznaczone, odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W pobliżu trzech lokalizacji osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość zaparkowania swojego pojazdu na miejscach postojowych, wydzielonych i oznaczonych przed budynkami Urzędu Miejskiego w Kole. Miejsce postojowe oznaczone (znak pionowy, koperta wymalowana w kolorze niebieskim) jest w całości dostosowane.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym.
Osoba z psem asystującym może bez przeszkód wejść do budynków Urzędu Miejskiego w Kole.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Urząd Miejski w Kole realizując zapisy ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy osoby posługującej się językiem migowym.
Istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Urząd Miejski w Kole oferuje usługę Wideotłumacz dla osób głuchych.
Można u nas skorzystać z Wideotłumacza od razu, nie trzeba się specjalnie umawiać.
Jak to zrobić?
Gdy wejdziesz do budynku przy ulicy Stary Rynek 1 poszukaj Biura Obsługi Klienta. Tam w Punkcie
Obsługi Mieszkańca poinformuj pracownika, że potrzebujesz Wideotłumacza. Na przykład możesz
mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”. Zostaniesz skierowany do pokoju
gdzie trzeba będzie chwilę poczekać i zostanie uruchomiona usługa Wideotłumacz.
Urząd jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
Szukasz Wideotłumacza, znajdziesz go u nas.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna